TOG huisbezoek

  • MANONNA

    Nu belt ze net dat ze op huisbezoek wil komen om naar Matthijs te kijken…wat kan ik verwachten…ik heb hier ooit eens gelezen dat ze niet met het kind alleen mogen enzo..en ik wil natuurlijk niet dat het wordt afgewezen omdat die tante die dag denkt dat het allemaal wel meevalt namelijk…

    :(

  • Diena

    Ik heb hier ook ooit een arts gehad voor de TOG. Het was een gewoon normaal gesprek,over hoe M was en wat zij wel of niet kon,maar zij had een verkeerde en dwarse dag,en zei dati k dat geld wilde gebruiken voor mijn eigen hobby. De TOG werd dus ook niet toegekend,tewrwijl ik duidelijk had aangegeven om het voor haar te gebruiken voor paardrijlessen ed.

    Groetjes Diena.

  • MANONNA

    En wat heb je daarna gedaan?

    Ik bedoel…dan wijzen ze het af..terwijl JIJ toch voor het kindje zorgt en dat ziet zo'n vrouw toch niet goed in 20 minuten.

    Ik heb al een brief van de ha erbij gedaan..hij had geschreven: zal ondanks intensieve begeleiding toch achterstand behouden.

    Dat dat niet genoeg is! :(

  • Lidy

    Hallo

    TOG is een tegemoetkoming in extra kosten die je moet maken voor je kind omdat het een handicap heeft. Hierbij wordt met name gekeken of je kind zelfstandig genoeg functioneert voor zijn of haar leeftijd. Of hij zindelijk is, zelf kan fietsen of overal naartoe moet worden gebracht.

    Maar ook of de motoriek is verstoord waardoor schoenen eerder slijten. Agressief of onbeholpen gedrag waardoor huisraad sneuvelt, gordijnen van de muur worden getrokken enz.

    Dus inderdaad NIET voor paardrijden; het lijkt me helaas terecht afgewezen.

    Ik denk dat zo'n inspecteur gewoon een indruk wil krijgen over je thuissituatie en met jou de vragenlijst doorlopen om te kijken of jullie elkaar goed hebben begrepen.

    Succes.

    Lidy

  • MANONNA

    Ja dat is het inderdaad.

    Ik moet helpen met toiletbezoek..wassen..jas aandoen want hij trekt de rits stuk,,kleren klaarleggen meestal,anders komt ie als een clown beneden..:D veters strikken..haar kammen douchen..drinken inschenken…overal naar toe brengen..Ik heb dat echter ook al allemaal ingevuld.

    Ik moet me maar niet te druk maken denk ik.

    Vind alleen zo'n huisbezoek overtrokken ;)

  • esther

    Lees ook eens even vlak hieronder de brief van ADHD-ma. Volgens mij hangt heel veel af van degene die jouw dossier behandelt.

  • MANONNA

    Bedankt..maar welke bedoel je precies?

  • Juutje

    Hoi het gaat idd om de zelfredzaamheid van je kind, tuurlijk willen ze je kind ook zien maar je kan rustig aangeven of ie daarna naar boven mag want het is niet leuk om te horen wat je allemaal nog niet kan, het is echt niet zo dat als mevr of meneer die langskomt haar of zijn dag niet heeft je het niet krijgt, het gaat tenslotte om het punten aantal inhoevere je kind zelfredzaam is….en een beetje open en positieve houding van jezelf lijkt me raadzaam…

    Hier voor beide dus tog gekregen.

  • Juutje

    oeps te snel met drukken,,

    groetjes Juutje dus

  • ammie

    Die brief staat op de PGB startpagina……