Voor de anti medicatie mensen onder ons

  • wiske

    Ik vraag me af , gezien de discussie over Risperdal en No kidding , of de mensen die zo fel op medicatie tegen zijn, mij kunnen vertellen welke alternatieven er zijn?

  • sassie

    ik weet uit ervaring met mijn man hoe het hier gelopen is…….mijn man heeft ADHD nu 38 jaar oud, is vroeger als kind 2 keer van school gestuurd door zijn onhandelbare gedrag, op de middelbare school steeds een niveautje lager moeten gaan tot hij op het LBO op het laagste niveau een diploma heeft gehaald, vervolgens van het ene baantje in de andere gerold van horeca, koekenfabriek, concierge, verhuizer, tapijtenlegger tot de zorg. Op zijn zeventiende uit huis gegaan, zwerfbestaan geleid, opleiding begonnen, weer moeten stoppen enz enz enz…… Tot op het moment dat wij zeg maar verkering kregen, hij was toen 22, ik 18, was zijn leven een grote chaotische puinhoop……. hoe is het nu? Mijn man heeft afgelopen 15 jaar verschillende opleidingen gevolgd, eigenlijk steeds onder zijn niveau maar wel steeds een niveau hoger dan voorgaande opleiidng. Vorig jaar heeft hij in 1 keer zijn HBO V afgerond, het verkorte traject, zonder maar 1 toets over te moeten doen, deze hele lijdensweg had hem bespaard kunnen blijven als hij vroeger een betere begeleiding had gehad in combinatie MET MEDICATIE, hij gebruikt nu een tijd concerta en hij voelt zich veel beter. Alles loopt nu lekker met hem, heeft zelfs een baan op HBO niveau en ambieert weer verder te gaan leren. Hij heeft rust in zijn kop en lijf DANKZIJ de medicatie. En dan constant dat gezanik van mensen die tegen medicijnen zijn, prima dat zij zo willen leven en daar tevreden mee zijn maar laat een ieder die wel zijn behoorlijk functioneren te danken heeft aan de medicatie in zijn/haar waarde. Het is goed een kritische blik te hebben op het gebruik van dit soort medicatie maar die “ban de medicijnen houding” daar word ik een beetje opstandig van! Tot nu toe gaat het met onze zoon zonder medicijnen nog wel, als het moment komt dat hij het niet meer redt zonder, twijfel ik geen moment om erover toe over te gaan. En tuurlijk is zonder medicijnen gezonder voor je lichaam maar mijn man leeft liever korter en gelukkiger dan langer met die onrust en al die mislukkingen. Wat mij betreft hoeft al dat anti medicijnen gedoe hier op het pb niet.

  • wiske

    Voor mij hoeft dat anti medicatie gedoe ook niet op zo'n negatieve manier.

    En als iemand al commentaar heeft, dan moet diegene zich realiseren dat het grote gros mensen niet zomaar aan medicatie zal beginnen, en een lange weg met problemen daaraan vooraf is gegaan.

    Wie heel hard roept wat niet mag moet daar wel iets tegenover kunnen stellen!

    Misschien hebben ze goede ervaringen met iets alternatiefs? Dat wil ik weten.

  • Pee*

    Heel goed gezegd!! Ben benieuwd wie er met DE OPLOSSING gaat komen! Is meteen wereldnieuws.

  • daan.

    alternatieven zijn er zat.

    Steek eens een lekkere joint op. ( rook alleen om af en toe een joint op te steken verder nooit)

    en snuif wat cocaïne is beter dan ritalin.

    af en toe gecombineerd met alcoholische dranken.

  • Gaby

    nja ik ben dus echt anti drugs en beetje anti alcohol.

    nu mag ik geen alcohol omdat er een stofje amine in zit waar ik allergisch voor ben.

    heb zelf ondervonden dat medicijnen hele prettig kunnen zijn.

  • wiske

    Uhh, dan na het ontbijt de joint, want in de taxi en op school zullen ze het niet accepteren,

    En mmm….. even nadenken dan in de pauze een snuif coke?????

    Kan hij voor het naar bed gaan nog een lekkere neut, zijn we meteen van de inslaapproblemen af!

    Een nadeel; dit moet wel dagelijks

  • Fransendiana

    daan. Schreef:

    ——————————————————-

    > alternatieven zijn er zat.

    >

    > Steek eens een lekkere joint op. ( rook alleen om

    > af en toe een joint op te steken verder nooit)

    > en snuif wat cocaïne is beter dan ritalin.

    >

    >

    >

    > af en toe gecombineerd met alcoholische dranken.

    __________________________________________________

    AANZETTEN TOT GEBRUIK VAN HARD DRUGS, BENT U NIET IN ORDE ? MISSCHIEN IS HET BETER JE ALS EEN SLAAF ACHTER DE JACKSON RODDELS AAN TE LOPEN ? NEE HET PROMOTEN VAN COCAINE EN DUS OOK CRACK….DAT IS OK ZEKER ?

  • sassie

    deze raad toont duidelijk aan dat het gebruik van drugs de hersens schaadt……..zou er maar mee stoppen.

  • Daan. G

    Als ik van te voren wist dat dit te serieus werd genomen had ik deze grap niet gepost.

    Alternatieve zijn er niet echt.

    In sommige gevallen kom je er niet onderuit om medicatie te gebruiken.

    Maar laten we zo zeggen als die mensen er op tegen zijn bij kanker ook medicijnen weigeren dan kunnen ze lekker echt krijgen wat ze willen.