Kennen jullie dit?

  • Trotse mama van I & B

    We hebben vanmorgen kennis gemaakt met onze ipg-er en hebben er een goed gevoel bij!

    Iemand die al wat ouder is (rond de 40 ofzo denk ik) en veel ervaring heeft.

    Ze had het ook over een cursus iets met sofa ofzo?

    Vroeg me af of jullie hier ervaring mee hebben want mij lijkt het wel wat namelijk!

    Daarin leert ze basisvaardigheden zoals contact maken met mensen, mensen bijvoorbeeld iets kunnen vragen etc.

    De 28ste komt ze voor het eerst bij ons thuis, eerst nog 1-2 keer zonder mijn meiske erbij om dingen door te spreken en daarna komt ze haar eerst observeren bij ons thuis.

    Word wel intensief maar we zijn er zo blij mee!

  • Suus75

    Ik ben (voornamelijk) meelezer, maar wil even zeggen dat ik het mooi vind dat jullie dit aanpakken om julle meisje steeds beter te gaan begrijpen en kunnen helpen de wereld overzichtelijker en beter beheersbaar voor haar te maken! Respect!

    Een SOVA training staat voor Sociale Vaardigheidstraining en zo'n training kan inderdaad bijdragen aan het voor jullie dochter meer inzichtelijk maken hoe bepaalde sociale situaties werken en wat daarin “hoort” en wat “niet hoort”.

    Mijn ervaring met deze trainingen is positief! Ik hoop dat dat ook zal gelden voor jullie dochter en voor jullie.

    Succes!

  • tassie

    Super zeg!!

    Erg fijn dat jullie er een goed gevoel bij hebben!!

    Heb je voor jezelf helder waarin je haar ondersteuning nodig hebt, wat je van haar wilt en welke begeleiding je graag wilt hebben?

  • Trotse mama van I & B

    Ja we willen voornamelijk op zoek naar een stuk balans, wat kan je wel loslaten en wat niet in haar gedrag.

    Ook hoe we om moeten gaan met haar enorme driftbuien en paniekaanvallen.

    Ook haar gedrag naar haar zusje toe, want het is soms gewoon echt ontzettend gevaarlijk.

    Ze vliegt er soms bovenop en bijt/slaat/schopt/knijpt/trekt etc. zonder erover na te denken, ze moet leren dat ze dingen ook op kan lossen door te praten.

    Ook zijn we aan het stoeien met haar eetgedrag en haar slaapgedrag.

    Dus we hebben genoeg om aan te werken ;)

  • Trotse mama van I & B

    Bedankt voor je uitleg!

    Ik ga me daar eens in verdiepen want dat lijkt me wel wat voor haar!

    Bedankt voor je compliment! we pakken alles aan om ons meiske gelukkiger te maken maar natuurlijk ook om wat meer rust in ons gezin terug te krijgen en daar hebben we gewoon hulp bij nodig.

  • poppenjans

    Wat fijn dat het gevoel zo goed is, het is altijd maarweer de vraag wat er over de vloer komt en of het klikt. Wat is het dan een opluchting als het klikt he.

    Mijn oudste krijgt ook sociale vaardigheidstrainingen op het mkd. En wij merken nu al dat het werkt, das echt super