Trotste mama van I en B

  • poppenjans

    Hoe is nu met je moeder? Gaat het al wat beter?

    Wat ik me afvroeg is waarom jullie voor de kleine meid voor speciaal 0nderwijs hebben gekozen en niet voor een mkd? Ben ik gewoon nieuwsgierig naar hoor, wat zijn de afwegingen enz. Onze oudste natuurlijk op het mkd en vroeg me af wanneer kies je dan definitief voor speciaal onderwijs bijv. Bij heb is het tot nu toe de bedoeling dat ie terug gaat naar zijn oude school. Was dat voor haar echt niet haalbaar?

    Absoluut geen kritiek ofzo he, vroeg me gewoon het verschil af, waar dat dan aan ligt enz.

  • Trotse mama van I & B

    Het gaat gelukkig redelijk met mijn moeder!

    Mijn meiske heeft hiervoor op een soort mkd gezeten, een kindercentrum voor observatie, diagnostiek en advies.

    Dit is een plek voor 6 maanden.

    Daarna moest ze daar weg en door naar school en we hebben de indicatie voor cluster 4 onderwijs gekregen, zowel op advies van hun als op advies van de kinderpsycholoog omdat dat gewoonweg het beste bij haar past.

    Met haar paniekaanvallen, de vele aandacht die ze vraagt, de vele sturing die ze nodig heeft bij werkjes etc. gaat ze het gewoon niet redden op regulier onderwijs.

    Ze heeft echt het gebruik van de picto's nodig, de vaste structuur, niet teveel prikkels om haar heen etc.

  • poppenjans

    ok, das idd duidelijk dan. Ik weet niet of mijn kanjer terug gaat naar gewoon onderwijs natuurlijk, dat hangt van veel dingen af.

    Maar vroeg het me af hoe je zo'n beslissing maakt enz. bedankt voor je antwoord

  • Trotse mama van I & B

    Bij ons was het gewoon een gevoel.

    Wij zijn blij dat we deze stap hebben gemaakt,nou weet ze niet beter, voor haar is het gewoon school, niks speciaals aan ;)

    Plus dat het ons ook echt aangeraden werd hoor.

    Ze is hartstikke pienter en dat zou er op regulier onderwijs niet uitkomen omdat ze dan veels te overprikkeld word en niet genoeg begeleid kan worden en dat vonden we zonde.