vandaag behandelplangesprek gehad

  • poppenjans

    Het was toch wel weer heftig. We moeten heel erg gaan zoeken met z'n alle wat nu het beste helpt bij zijn emoties reguleren van buitenaf(door ons zeg maar). De “wereld”is echt wel angstig voor hem. Verder hebben we besproken dat ie hoogstwaarschijnlijk niet terug gaat naar basisonderwijs maar naar speciaal onderwijs. Wat we wel al verwacht hadden en dat voelt ook goed ondanks dat we de stap best wel groot en spannend vinden.

    Ook hebben we het gehad over de begeleiding voor zijn zusje, daar gaan ze ook heel gericht naar kijken dat vind ik super fijn. Want ze heeft er echt last van. Dus ondanks dat zei “niks mankeert”zetten ze zich toch voor haar in. ben ik echt heel blij mee.

    En besproken over eventuele medicatie, want de druk op het gezin is best groot maar het allerbelangrijkste hij is zelf soms echt wanhopig en dat is zoooo sneu.

    Verder gaan we absoluut door met de videohometraining en daar zijn we ook erg blij mee want ze begeleid ons zo goed en hij krijgt fysiotherapie op het mkd voor zijn si.

    Ondanks dat we alles al weten vind ik de gesprekken best heftig steeds omdat je zoveel bevestiging krijgt. Wat heel fijn is maar ook heel confronterend.

  • Trotse mama van I & B

    Lekker herkenbaar weer ;)

    Het blijft er toch steeds maar weer inhakken, zo met je neus op de feiten gedrukt te worden.

    Fijn dat je nu wel weet welke kant het met zijn schoolkeuze op gaat.

    Kun je je daarop gaan richten.

    Hoofdstuk medicatie is ook een moeilijke keuze he, wij hebben ook echt de voors en tegens naast elkaar gelegd.

    Fijn dat jullie zo goed begeleid worden!

  • poppenjans

    Ja lastig he die medicatie, wij moeten ons daar ook heel erg in verdiepen. Maar ik wil wel alles doen zodat hij zich beter voelt, want daar gaat het ten slotte om.

    Wat ik heel mooi vond in die bespreking is dat de ze (we zaten met iedereen bij elkaar mentor, gedragswetenschapper, videohometraitnster enz enz) het heel positief brachten. Ze zeiden: we gunnen het hem echt dat ie naar speciaal onderwijs mag, want op het basisonderwijs kan die zijn leermogelijkheden niet benutten. Hij is namelijk echt heel pienter maar is teveel met andere dingen bezig in grote groepen waardoor die niet tot leren komt. En dat vond ik zo fijn klinken, ik dacht ja van die kant moet je het bekijken.

    Klinkt mischien gek haha, maar het is dus echt maar de manier waarop je iets brengt en dat vond ik zo mooi

  • Trotse mama van I & B

    Ja precies!

    Zo was het hier ook, ze is zo pienter dat het zonde zou zijn als het op regulier onderwijs er totaal niet uit zou komen.

    Fijn dat er ook altijd wel positieve dingen benoemd, bekeken worden he want het is al zo snel negatief allemaal.