concerta

  • marina

    hoi

    ik ben er toch over aan het denken om te overleggen om yordi van ritalin naar concerta over te gaan.

    maar wil hier over ervaringen horen

    groeten marina

  • Daan

    Hoi Marina

    Mag ik je vragen waarom je de overstap van ritalin naar concerta wilt maken???

    onze zoon had ook eerst ritalin en krijgt nu ook concerta omdat hij erg veel last had van de rebound… eigenlijk zo erg dat die paar uur concentratie daarbij in het niet vielen.

    Hij krijgt nu concerta en dit gaat echt super.

    ze zijn alleen wel errug duur… en moeilijker door te slikken dan de ritalin.

    groet Daan

  • Gerda

    hoi

    mijn nicht van 15 is overgestapt ze is er erg blij mee alleen je moet ze 12 uur voordat je slapen gaat innemen want anders kun je niet slapen is me verteld want ze werken 12 uur lang voor de rest is het vor mijn nicht een uitkomst ze hoeft nu niet om de 4 uur geloof ik in tenemen smorgends een tabletje en klaar

    liefs gerda

  • marina

    hoi daan

    yordi eet heel slecht nu of een stuk minder nu.

    hij is verlegener als eerst.

    dus vandaar

    groeten marina

  • Hyperactief A-P

    Heb je dit boek al gelezen marina ???

    http://www.prikpagina.nl/read.php?f=2352&i=1256&t=1256

    Groetjes v Hyperactief

  • Daan van de Geest

    Ik heb ritalin 3 keer per dag en ik verdom het om over te gaan op concerta.

    waarom :

    Als ik onder invloed ben van een ritalin tablet kan ik niet slapen.

    Wil ik eens een keer heel vroeg naar bed omdat ik halverwege de nacht weer moet beginnen kan ik de laatste niet innemen en als ik een keer middags wil slapen als ik een middag vrij heb. Omdat ik de zoveelste lange werkdag er op heb zitten en korte nacht gehad heb dan sla ik de middag ritalin over en kan ik smiddag gewoon slapen.

    Bij concerta zit ik er de heldag aan vast. en bij ritalin kan ik nog eens een keer niet innemen als het niet uit komt.

    Van de tabletjes die ik over hou van het overslaan en het overslaan op vrije dagen .

    Die spaar ik op en als ik dan bekaf ben en moet nog uren verder neem ik een dubbele ritalin en dan soms een uur daarna de 3e en je bent zo weer even opgepept voor een aantal uren. in combinatie met brufen sterke asprine is dat werkt en pept dat lekker op Natuurlijk zorg ik later wel weer dat ik rust.

  • Daan van de Geest

    Het kan wel mooi zijn, maar ik wil zelf kunnen bepalen of ik onder invloed ben van een pilletje.

    Met ritalin zit je er dus de heledag aan vast dus even slapen in de middag als ik een korte nacht kan dus niet.

    en bovendien is ratalin veel goedkoper en werkt ook goed.

  • Daan van de Geest

    om even misverstanden te voorkomen mijn inbreng in deze topic is niet bedoelt om een aanval op te geven op het gebruik van concerta. Iedereen moet zelf weten wat ie slikt.

    Mijn voorkeur is ritalin , wat een ander zijn voorkeur is de vrije keus van een andere

  • ammie

    Daan voor kinderen kan Concerta een grote uitkomst zijn…..Ze hoeven de meds niet mee naar school en hebben ook geen last met re-bounds. Daarnaast kunnen ze de meds ook niet vergeten.

    Mijn zoon heeft er veel baat bij. En over dat slapen….Dat zou best kunnen maar mijn zoon heeft zowiezo al zoveel energie dat hij dat ook niet zou kunnen zonder de meds…………:D

  • Daan

    Hoi Marina

    De werkzame stof in conserta is dezelfde als die van ritalin, dus ik vraag me af of het slechte eten van Yordi daar minder van wordt…

    Maar je kunt natuurlijk altijd overleggen met de behandelend arts

    succes Daan