MIJN KIND??????????????

  • Juutje

    Heel herkenbaar hier heeft de oudste lang het etiket gehad hij is verwend krijgt altijd zijn zin, zelf door mijn zus, ondanks de diagnose..maar goed na regen komt zonneschijn en toen ze een tijd met mijn broer te maken kreeg omdat ie daar verbleef heeft ze haar excuses aangeboden dat ze het toch een beetje fout gezien had….mijn zoon en broer lijken qua gedrag erg op elkaar alleen heeft mijn zoon de mazzel dat ie een diagnose kreeg op 10 jarige leeftijd en mijn broer niet……….met mijn zoon gaat het nu goed met mijn broer ( na horen zeggen een beetje beter).

    Wat ik al in een ander stukje schreef probeer het te begrijpen en er mee te leren leven. hier heeft de oudste medicatie omdat ie echt heel erg aggressief werd voor de jongste willen we dat uitstellen zoniet voorkomen………..( gelukkig weten en leren we steeds meer)

    Probeer verder zoveel mogelijk info te krijgen door het lezen van boeken etc etc……..wens jullie heel veel sterkte want makkelijk is het niet…….

    groetjes Juutje

  • wim

    hoi Pantomine.

    Via deze omweg welkom op dit pb.

    Jou dochter en mijn oudste dochter lijken wat dat betreft paralel te lopen. Ze kreeg afgelopen zomer op haar 12e jaar de diagnose: asperger .

    je verhaal is daarom ook heel herkenbaar.

    groeten Wim vader van drie kinderen alle drie in de ass hoek.

  • Henny

    Wees blij dat het nu al onderkend word dat er een mogelijke ASS is. Als je het gevoel hebt dat er iets anders is, moet je gewoon doorgaan met onderzoeken tot je het het gevoel hebt dat het klopt! ASS wil niet zeggen dat jou kind van de buitenwereld is afgesloten, ze doen dat alleen anders. Rainman was een typische autist, maar er zijn vele vormen van autisme. Je dochter heeft gewoon niet de “natuurlijke afstand” naar mensen, en komt bij vreemden “te dicht bij”. Dat is jammer voor die anderen, maar lastig voor je dochter. Want dat die “natuurlijke afstand” die (bijna) iedereen heeft, heeft zij niet. Mijn zoon is nu 12, maar ik herken jou verhaal. Soms té uitbundig, driftig als iets niet gebeurd zoals het “MOET”. Vertel haar vooraf wat je gaat doen en wat er van haar wordt verwacht.

    Hang een lijstje op, of maak een schema met kleurtjes, zodat ze weet wat ze wanneer moet doen, Vertel haar ruim vooraf als dat schema veranderd word.

    Hou je zelf ook aan dit schema, en verwacht niet dat ze het begrijpt dat er iets is veranderd, dat moet je uitleggen. Als je ergens heengaat, vertel waar jullie heengaan, waarom en wat jij van haar verwacht. (Is er iemand jarig, dan verwacht jij dat ze de jarige feliciteerd etc)

    En niet denken, daar is ze al eens geweest, dat weet ze wel, want als ze er een keer is geweest en toen was er iemand jarig en nu misschien niet, dan weet ze niet wat ze moet zeggen en doen. (Mischien is hij alweer jarig, moet ik weer feliciteren?) ALTIJD een handleiding meegeven. En dat moet je heeeeeel lang volhouden. Ondanks wat anderen zeggen, JIJ bent de moeder, en JIJ hebt het heft in handen. Laat je niet bepalen door anderen, maar door jezelf.

    Is ze ook motorisch onhandig? met lopen of gooi eens een balletje naar haar toe, vangt ze die op of zit hij op haar neus als ze hem ziet? Kan ze je vinger volgen als je deze voor haar neus heen en weer beweegt?

    Het is niet heftig, je hebt alleen een kind die anders is dan gemiddeld, maar het is jou kind en je moet gewoon handelen naar de beste wil van jou kind en jezelf. Wees blij dat de diagnose al vroeg is, en doe alles wat je kunt om haar het beste te geven, Meer kun je niet doen. En de afdeling, vroeger hadden we dit niet en gewoon hard aanpakken, lekker links laten liggen.

  • Just

    Snap niet hoe dit werkt reageerde maar wou een eigen forum openen en weet niet hoe ik mijn reactie hier kan verwijderen sorry…

    Post was bewerkt op 22-08-2019 09:20 door Just

  • Gitte

    Hoi allemaal, mijn zoontje is 2.5 jaar..hij kan eigenlijk nog niet echt praten,hij zegt papa,noemt ook elke man papa,poeke(=moeke),noemt ook iedere vrouw,behalve mij poeke,auto,dat is het ongeveer,ook zijn motoriek is niet wat het moet zijn,hij heeft eigenlijk op alles een achterstand van ongeveer 10 maanden,hij is wel heel sociaal naar iedereen,hij ‘hoort’niet als we bv. ergens naar toe wandelen,en hij loopt weer de andere richting uit,als hij iets doet wat eigenlijk niet mag..hij moet ook alle deuren en gordijnen kunnen dicht doen,hij kan het niet hebben als die openstaan.hij blijft ook veel hetzelfde woord herhalen,bv auto,auto,auto,…volgende maand hebben we een afspraak bij het revalidatiecentrum voor zijn motoriek en spraak,ik ging met hem al naar de kinesist omdat hij bij 12 maanden nog niet kon zitten..2,5 jaar is nog heel jong om te testen,maar denken jullie dat hij een vorm van autisme zou kunnen hebben?groetjes