Hallo,
Ik ben Jose, ben al een tijdje niet op het prikbord geweest maar heb nu een dringende vraag.
Onze zoon, 15, gaat sinds kort buiten de stad waar we wonen naar school. Hier is geen passend onderwijs voor hem dus er was geen keus meer. We zijn al blij dat er een plekje is waar hij het weer wil proberen. Daarnaast gaat hij volgende week beginnen met een deeltijd behandeling, in dezelfde stad als waar hij naar school gaat. Het probleem dat zich nu voordoet is dat er vervoer geregeld moet worden met een taxi, (zelf rijden is geen optie ivm werk van ons beiden en openbaar vervoer zien we niet zitten, veel te onvoorspelbaar en te weinig controle.)
Ik kreeg te horen dat ik dit vervoer bij de verzekering aan moest vragen en heb dat gedaan……je raadt het vast al, het werd afgewezen, de regeling is sinds een paar maanden aangescherpt. Nu zijn we doorverwezen naar de gemeente, om via de AWBZ de regeling voor elkaar te krijgen.Vandaag gehoord dat de gemeente alleen leerlingvervoer regelt en dus niet de deeltijd behandeling. Geen toestemming dus. Het balletje moet weer terug naar de verzekering en het zal zo wel heen en weer gaan. Morgen ga ik verder bellen maar ben benieuwd wie hier al ervaring mee heeft zodat ik wat sterker sta. Wie kan me informatie geven???
jose