ass en uitkering

  • manuel

    Bij mij is een jaar geleden ASS vastgesteld en alles begint nu op zijn plekje te vallen. ik ben 33 jaar en in de afgelopen jaren heb ik eigenlijk nooit een ban vast kunnen houden. regelmatig heb ik een baan gekregen met optie tot vast maar nooit enige vastigheid kunnen behouden. dit frustreerd erg.

    nou vraag ik me af of en zo ja er een uitkering voor mij mogelijk is zonder de druk van het moeten soliciteren met alle frustraties van dien.

    gr manuel

  • Kay

    Je zou met een ass recht op een Wajong/WIA uitkering moeten hebben. In ieder geval heb je het wel genoeg geprobeert te werken dus daar kunnen ze niets van zeggen.

    Groetjes Kay

  • manuel

    bedankt voor je reaktie, wajong ben ik te oud voor dus die is niet meer mogelijk. hoe kom ik aan een wia uitkering dan hiervoor moet je toch eerst 2 jaar ziektewet hebben ?

    gr manuel

  • danielle

    hallo Manuel

    wajong is nog wel mogelijk hoor

    het is niet jouw schuld dat ze er pas achter zijn gekomen dat je een autistische stoornis hebt

    ik wist het pas met mijn 21e en heb nu ook een wajong uitkering

    normaal moet je die voor je 18e aanvragen, maar aangezien jij niet wist dat je autisme had ( wat aangeboren is) kun je er niks aan doen dat je het nu te laat aanvraagt, omdat je het gewoon niet eerder wist

    succes!

    groetjes Danielle

  • manuel

    dat heb ik ook gelezen maar dan moet je je uitkering voor je 30e aanvragen. ik ben 33 dus te laat

    ik heb inmiddels contact gehad met het uwv. ik zit momenteel in de ziekte wet en heb nog 2 maand te gaan tot einde contract. dan moeten ze een uitdienst met ziekte melding naar het uwv doen. deze gaat dan bekijken wat er voor mij mogelijk is.

    gr manuel

  • Susan

    Ik ben 31 en ik ben nog bezig met het in bezwaar gaan tegen een afwijzing van de WAJONG.

    Dit is niet afgewezen omdat ik te oud was, maar om diverse andere redenen.

    Wat ik altijd begrepen heb is dat je een WAJONG aan kan vragen, als je voor je 17e (?) arbeidsgehandicapt bent en dat dat het belangrijkste criterium is. Ik lees ook wel verhalen van mensen die ruim 40 zijn die nog een WAJONG toegekend krijgen.

    Proberen kan altijd.

    Misschien een idee om bij de MEE om informatie te vragen? Zij kunnen je ook helpen bij de aanvraag ervan.

    Susan

    PDD-nos