telefoontje BJZ

  • Nicole_1

    Hallo,

    Heb hier net een telefoontje gehad van BJZ: of ik erover nagedacht heb zoonlief bij vader te plaatsen, (is vorige week besproken, en volgens hun de beste oplossing). Ik heb gezegd dat ik erover nagedacht heb, maar dat ik het géén goede oplossing vind; dat de hulpverleners die er momenteel bij betrokken zijn het ook geen goede oplossing vinden. Maar ook, dat ik het gevoelsmatig niet kan: er is in het verleden te veel gebeurd, waardoor ik geen vertrouwen in het opvoeden van vader heb. En het verleden is nog tot aan vorige week/2 weken geleden; erg kort dus!

    Zijn vriendin, met wie hij net 3 maanden omgaat, en die ‘al’ 3x onze kinderen heeft gezien, zou zoonlief na school opvangen…niet eens hij zelf dus, want hij moet werken!

    Ik heb dus ‘nee’ gezegd tegen BJZ; en zij vroeg of ik nu wel wist dat ik tegen een advies inging en of ik er nog eens over wilde nadenken??? Ja, dat realiseer ik me al te goed, maar ik hoef niet meer na te denken! Ik heb geen andere keuze: voor zoonlief is dit gewoon geen goede oplossing, voor dochterlief ook niet. Nu komt er waarschijnlijk een onderzoek door de Raad voor de Kinderbescherming. Vreselijk, vraag me af, wat me nog te wachten staat. Ben bang, dat de vader van de kinderen heel kwaad op me is….en me nu misschien nog meer gaat dwarsliggen….

    Belde mijn vriend me net op, die vond dat ik te emotioneel gereageerd heb, door mijn wantrouwen in vader uit te spreken. Toch: ik vind dat ik in deze op mijn ervaringen uit het verleden af moet gaan, en niet kan doen, alsof die er nooit geweest zijn…. Als vader in het verleden meer een vader was geweest, die ook regels had gesteld, en anders met de kinderen was omgegaan, had ik graag ja gezegd, maar nu….

    Pfffffff, ik weet het even niet!

    Groetjes,

    Nicole

  • truus

    pff weet even niks te zeggen, alleen dat het niet niks is, wat jij nu mee moet maken. vreselijk.

    ik leef erg met je mee. Volgens mij voel jij je nu heel erg remi, en weet je niet wat je moet, alleen wat je niet moet, dat voel jij zo, houd dat vast. Jij voelt dat niet voor niks zo.

    Heel heel veel succes, Truus

  • ammie

    Ik denk zelf dat je er heel goed over hebt nagedacht….ik zou mijn zoon ook niet aan zijn biobak toevertrouwen….ook om de reden die jij net noemde (tis geen echte vader).

    Je hebt er goed aangedaan hoor Nicole………en de rest moet je gewoon maar even over je heen laten komen……..Komt tijd komt raad!

    Liefs Ammie

  • sandra

    Vind het heel erg voor je,kan maar 1 zeggen,volg je gevoel en hart!!!!!!!!!!!!!

    Liefs en sterkte Sandra

  • Can

    Lieve Nicole

    Veraad nooit jezelf. Je bent trouw gebleven aan jezelf en je eigen inzicht.

    Ik hoop dat je hier wat troost aan hebt in deze zware periode voor je.

    Hou vol en blijf trouw aan jezelf, tenslotte moet je het nog heel lang met jezelf doen;)

    groetjes

    Can

  • Mo

    Nicole_1,

    Ik geef je groot gelijk, hou je taai en veel sterkte.

    MoNicole_1 schreef:

    >

    > Hallo,

    >

    > Heb hier net een telefoontje gehad van BJZ: of ik erover

    > nagedacht heb zoonlief bij vader te plaatsen, (is vorige week

    > besproken, en volgens hun de beste oplossing). Ik heb gezegd

    > dat ik erover nagedacht heb, maar dat ik het géén goede

    > oplossing vind; dat de hulpverleners die er momenteel bij

    > betrokken zijn het ook geen goede oplossing vinden. Maar ook,

    > dat ik het gevoelsmatig niet kan: er is in het verleden te

    > veel gebeurd, waardoor ik geen vertrouwen in het opvoeden van

    > vader heb. En het verleden is nog tot aan vorige week/2 weken

    > geleden; erg kort dus!

    > Zijn vriendin, met wie hij net 3 maanden omgaat, en die ‘al’

    > 3x onze kinderen heeft gezien, zou zoonlief na school

    > opvangen…niet eens hij zelf dus, want hij moet werken!

    > Ik heb dus ‘nee’ gezegd tegen BJZ; en zij vroeg of ik nu wel

    > wist dat ik tegen een advies inging en of ik er nog eens over

    > wilde nadenken??? Ja, dat realiseer ik me al te goed, maar ik

    > hoef niet meer na te denken! Ik heb geen andere keuze: voor

    > zoonlief is dit gewoon geen goede oplossing, voor dochterlief

    > ook niet. Nu komt er waarschijnlijk een onderzoek door de

    > Raad voor de Kinderbescherming. Vreselijk, vraag me af, wat

    > me nog te wachten staat. Ben bang, dat de vader van de

    > kinderen heel kwaad op me is….en me nu misschien nog meer

    > gaat dwarsliggen….

    >

    > Belde mijn vriend me net op, die vond dat ik te emotioneel

    > gereageerd heb, door mijn wantrouwen in vader uit te spreken.

    > Toch: ik vind dat ik in deze op mijn ervaringen uit het

    > verleden af moet gaan, en niet kan doen, alsof die er nooit

    > geweest zijn…. Als vader in het verleden meer een vader was

    > geweest, die ook regels had gesteld, en anders met de

    > kinderen was omgegaan, had ik graag ja gezegd, maar nu….

    > Pfffffff, ik weet het even niet!

    >

    > Groetjes,

    > Nicole

  • theodora

    hoi nicole

    mooie en verstandige keuze van je. Als je nu voor vader had gekozen dan was het twee weken later geweest en dan had je kind echt geen vertrouwen meer in jullie als ouders. Probeer de emoties rond het gebeuren van vader toch zoveel mogelijk verborgen te houden, zijn allemaal dingen waar ik helaas uit ervaring van weet dat ze tegen je gebruikt wordt. Je bent dan in ene labiel in plaats van bezorgd. Bij ons ging het alleen maar over plaatsing op mkd wat MEE heel lang heeft proberen tegen te houden. Omdat ik zelf in de zorg werkte zou ik graag een kind met handicap willen, zo wordt dus alles verdraait en krom getrokken

    sterkte theodora