Moeten we het altijd maar eens zijn met elkaar???????

  • Can

    Ik vind het erg jammer dat menigeen zich zelf aangevallen voelt als je met iemand te doen hebt die een andere mening heeft en deze verkondigt.

    We lopen al zo veel tegen vooroordelen aan, laten we daar zelf niet aan mee doen, al is het op een ander vlak.

    groetjes

    Can

  • Carla uit Amsterdam

    Nee Can, je hoeft het niet altijd eens te zijn met elkaar. Maar het gaat niet altijd om een verschil van mening. Het is geregeld een rechtstreekse aanval of een veroordeling. Je mag natuurlijk een andere mening hebben maar dan moet je de mening van de ander ook respecteren en dat gebeurt vaak niet.

    Als ouders heb je het vaak al moeilijk genoeg en dan is het echt niet nodig om te horen dat je eigenlijk een slechte ouder bent………

    Ik reageer niet eens meer op die discussies omdat het eigenlijk geen discussie is.

    Want er is maar een juiste mening en je mag wel wat anders vinden maar dan ben je eigenlijk maar een onbenul.Er is geen enkel begrip voor de argumenten en de situatie van de anderen.

    Dan is het niet gek dat mensen zich aangevallen voelen.

    Carla uit Amsterdam

  • Judith

    Nee Can mee eens zijn hoeft niet maar wel een eerlijke discussie en als hyper aldoor beweert dat ie niet bij de scientolgie church behoort moet ie ook niet termen noemen ( in het laatste bericht naar mij toe dat mijn Toonschaal kennis wel duidelijk was het woord toonschaal kennis komt van de volgende site….

    http://www.scientology.nl/html/part02/index.html er staat het volgende

    HOOFDSTUK 5

    DE UITOEFENING VAN Binnen de grote hoeveelheid gegevens die de religieuze filosofie van Scientology omvat, bestaan er vele principes die, wanneer ze worden bestudeerd, een nieuw en uitgebreider gezichtspunt op het leven bieden. Met de kennis van de Toonschaal kan iemand bijvoorbeeld bepalen hoe hij het best om kan gaan met een humeurig kind, een vriend kan bedaren die van streek is of hoe hij een idee kan overbrengen aan een onwrikbare werkgever. Deze principes komen overeen met een ontzettend groot gebied van waarnemingen in de menswetenschappen. De gegevens zijn er om mee te denken, mee te werken, te overdenken, te accepteren of te verwerpen, al naargelang men wil. Het is een hoeveelheid kennis die klaar is om bestudeerd te worden. Er is niets autoritairs aan. Zij heeft uitsluitend waarde als een hoeveelheid kennis.

    Dus dit soort lui vallen mij continu aan omdat ik mijn zoon medicatie geef waardoor het GOED gaat, ontkennen de relatie met scientology maar praten wel met die termen etc etc etc……. een discussie is met dit soort mensen niet mogelijk die zijn zo beinvloed door allerlei dingen…………. Ieder zijn eigen mening maar als een site goed gepromoot door de scientogie church wordt nou nee dank je waarom denken jullie dat er mensen zijn die om bronvermelding vragen…….die zijn er niet…………ja of alleen boekjes van ron hubbard………….

    groet Judith die zich nog eenmalige effe meld en Margriet je bent een kanjer je wist al eerder wat ik nu weet

  • Judith

    oja en ik bedoel natuurlijk wel dat dit prikbord het niet promoot maar wel toleerd……..tot op zekere hoogte…

  • Judith

    toleerd is natuurlijk tolereerd

  • Gerda_H

    Can,je hoeft het niet altijd met elkaar eens zijn,en ik vind dat je wel respet moet heben naar de ander toe. Alleen maken sommigen het er naar,dat het respect plaats maakt voor iets anders. En als je het niet met elkaar eens bent,mag dt gerust gezegd worden,maar het ligt er ook aan,op welke manier. Sommigen maken het ernaar dat ze veel kritiek krijgen,en niet op een leuke manier.

    Groetjes Gerda

  • ammie

    Oooooooooooooo Juutje…..wijntje op?:D:D:D

  • KB

    Hoi Can mensen zijn allemaal anders dus met elkaar eens zijn lukt gewoon niet.

    Waarom gelooft de een wel in 1 God en de ander niet. Iedereen maakt hem/haar keus, zo ook met autisme.

    Het gaat en draait hier om beleefdheid en zachtaardigheid wat sommige niet tonen waarop een boodschap maar rot en pijnlijk overkomt.

  • Can

    Nee inderdaad je hoeft het niet met elkaar eens te zijn maar respect moet van twee kanten komen. Desbetreffende persoon waar ik het over heb, alleen zijn naam zorgt al vaak voor steigerende antwoorden, waar je dan weer steigerende antwoorden op terug krijgt.'

    Dus om nou te zeggen dat het alleen aan die ene persoon ligt vind ik wel erg makkelijk, te kort door de bocht.

    Maar ja, dat is mijn mening

    groetjes

    Can

  • ammie

    Can, ik draai al wat langer mee op dit pb en deze persoon komt met grote regelmaat iedere keer (terwijl hij steeds afscheid neemt en zegt dat hij noooooit meer terugkomt) langs op dit prikbord.

    Elke keer weer met hetzelfde liedje en dezelfde starheid. Ik heb heel lang niet op hem gereageerd maar soms begint het griezelig te jeuken en moet ik het gewoon ff doen. Dat jij vanwege jou ervaring met medicatie een goeie aan hem hebt gehad neemt niet weg dat hij alle andere ouders die dus wel medicatie geven vervloekt……….is geen praten tegen……….En er kan van zijn kant dus erg hufterig gereageert worden en dan vind ik het niet vreemd dat de antwoorden van medeprikkers dit ook worden………………..

    Het is gewoon jammer dat het iedere keer weer lukt om de boel op te ruien……(al vind ik het persoonlijk wel eens een keer lekker om de boel uit de tent te lokken:D Excuses voor degenen die het niet goed kunnen verdragen!).

    Liefs, Ammie