Die paarse steen is denk ik amethist , word vaak gebruikt voor onder het hoofdkussen …geeft rust
Mijn zoon draagt vaak een avunturijn bij zich en soms een zonnesteen…dromenvangers hebben we ook al jaren …wat ook goed helpt, maar kom er niet iedere dag aan toe is samen met Je kind yoga doen…voor de ontspanning.
Nieuwetijdskinderen hebben veel raakvlakken met kenmerken uit het plaatje autisme en adhd maar heeft een veel positievere benadering , daarom werkt het denk ik ook veel beter als je je kind vanuit die gedachte of met stenen, kruiden,(bloemen/bachbloesemremedies) of dromenvangers en en andere dingen…zoals een amulet benadert, deze dingen hebben allen een positief doel .
Mijn kind vind het heerlijk om buiten lavendel te zoeken en vogelveren en daar een amulet van te maken, waar hij dan kracht uit put omdat lavendel rust geeft en vogelveren kunnen het kwaad verjagen. Bij hem werkt dit dan ook echt. Maar eigenlijk is dit allemaal heel oud, vroeger werd door diverse volkeren gebruik gemaakt van salie(om negatie energie weg te krijgen), lavendel, edelstenen, dromenvangers, en anderen dingen met name uit de natuur. krachtdieren kunnen ook helpen, bij ons wel. Tijdens een antroposofische sova- training werkten ze met krachtdieren en visualisaties, bijvoorbeeld jezelf een boom maken als je moed nodig hebt, of als je boos word van jezelf een donderwolk maken die alles eruit bliksemt wat eruit moet, waarna je regen word en al de vervelende gevoelens weg laat spoelen , vervolgens word het droog(kom je in een meditatiehouding een paar minuten) en daarna word je de zon en ben je weer blij. Deze oefening werkt bij mijn zoon ook erg goed, hij is vaak een vulkaan die uitbarst en als hij dit doet dan werkt dat heel goed en is hij weer een zon.
Over spiritualiteit , ik heb een zakje met berkenschors wat ik vaak bij mij draag, ook is er nog veel te vertellen over wat kleuren doen.
groeten hadassah