spiritualiteit

• ammie

Zo'n steen is zo gek nog niet maar wat zou ik voor zoon moeten nemen……hij heeft een ASS……..heeft daarom concetratieproblemen en hij heeft ADHD…….Ik zie 3 of 4 verschillende stenen die op hem van toepassing zouden kunnen zijn…………Wie weet hier meer over? Om nou met een hele steengroeve om je nek te gaan lopen is ook zo wat :D

• Susan

Probeer die link eens van een paar reacties hierboven?

• Daan

hoi Ammie…

hier even een stuk wat ik heb van een site over nieuwetijdkinderen heb gehaald….

Ik ga me vanavond even buigen over een mail…. vindt het allemaal té persoonlijk om heir neer te zetten… wat ik wel kan vertellen is dat onze zoon (5) van een kind waar uithuisplaatsing boven het hoofd hing en behoorlijk wat medicatie moest slikken om te kunnen functioneren. is veranderd in een jongen die de helft minder medicatie gebruikt…. (en als het goed gaat straks zonder kan) en waarvan zowel wij als de begeleiders op het MKD dagelijks staan te kijken wat hij allemaal blijkt te kunnen….

groetjes Daan

Ze zijn zich bewust van zichzelf en ordenen de wereld meer intuïtief dan logisch-analytisch. Hierdoor is het voor hen soms lastig om te voldoen aan de eisen die op school aan ze worden gesteld.

Ze volgen hun eigen ontwikkelingsweg en stellen ons soms voor raadsels, omdat ze hiermee niet altijd meer in de bekende hokjes passen. Veelal is er sprake van een verschil in ontwikkeling tussen fysieke, sociaal-emotionele, psychische, of intuïtieve kwaliteiten.

Ze hebben een grote gevoeligheid voor indrukken uit de zichtbare en onzichtbare wereld. Dit uit zich onder meer in het aanvoelen van sferen en energieën van anderen. Hun gedrag vormt vaak een spiegel voor de omgeving.

Ze brengen gemakkelijker interesse op voor zaken waar ze van binnenuit voor kiezen en bovenal willen ze in hun eigen prachtige kwaliteiten gezien worden. Kinderen zijn zichzelf; dat is spiritualiteit in het dagelijks leven!

De innerlijke gesteldheid en beleving van kinderen krijgt in de dagelijkse realiteit echter niet altijd her- en erkenning. Hierdoor kunnen ze aan zichzelf gaan twijfelen. Niet begrepen worden grijpt immers diep in een mensenleven in. Het is een belangrijke reden waarom steeds meer kinderen verschijnselen van leer- en gedragsproblematiek laten zien.

Deze zogenoemde ‘ontspoorde’ kinderen krijgen in de hulpverlening nogal eens een label opgeplakt dat niet bij hen past, omdat hier wordt uitgegaan van onderliggende problematiek in plaats van onderliggende kwaliteiten. Problemen kunnen voorkomen of opgelost worden door kinderen herkenning en erkenning te geven voor wie ze zijn.

Voorkomende (gedrags)uitingen

-Aangesproken willen worden op eigen interesses en kwaliteiten

-Volgen van individuele ontwikkelingsweg

-Intuïtief

-Leven vanuit ‘eigen-wijsheid’

-Voor hun leeftijd verrassend wijze uitspraken doen

-Gevoeligheid voor stemmingen en spanningen

-Reageren vanuit een sterk rechtvaardigheidsgevoel

-Buitenzintuiglijke ervaringen

-Sterke binding met de natuur

-Dromerig

-Origineel

-Confronterend

Mogelijke problematiek

-Veel huilen als baby

-Emotionele benadering van de omgeving

-Druk of juist teruggetrokken gedrag

-Verschijnselen van depressie en stress

-Moeite met de motoriek

-Dyslexie of dyscalculie

-Voedingsintoleranties

-Ziektes, o.a. astma, huidaandoeningen, allergieën.

• Susan

Nogal herkenbaar…….

• ammie

Hmmm, hier dus niet echt. Maar ik ben verder wel heel benieud want mss. is er toch ergens wat herkenbaar is en waar ik wat mee kan……………Dank je Daan.

• hadassah

Hier heb ik een site voor je met interressante boeken , www.kinderyoga.nl

op de link winkel, zie je vele dingen, boeken over kinderyoga, met plaatjes , maar ook over kinderen en krachtdieren, ook mandala boeken….dit kan voor een kind heel fijn zijn mandalaś kleuren, het knuffelboekje met de knuffelkaartjes heel fijn als je een ingang wil om het ergens met je kind over te hebben,ook boeken over als kinderen onrustig zijn en aanraken een levensbehoefte …allemaal met opdrachten en spelletjes

Mijn kind heeft ook ass en verder hoogstwaarschijnlijk adhd en mcdd , hij is een stuiterbal en een orkaan die door huis raast ook komt hij regelmatig tot uitbarsting maar als hij yoga doet met name de ademhalingsoefeningen die zijn heel belangrijk dan komt hij tot rust en kan hij zich daarna goed concentreren.

Welke steen is moeilijk , iedere steen heeft een andere energie en ieder mens ook….aventurijn, tijgeroog en voor sommige hematiet kunnen zeker helpen bij stuiterballen(hematiet met name als een kind gepest word)

groet hadassah

• hadassah

over de link van mij van mijn berichtje eerder www.kinderyoga.nl opent heel druk, skip het intro dan kom je op de site en klik je op winkel daar staan veel boeken en spullen, ieder kind zijn eigen kracht is een boek wat misschien iets kan zijn, kinderyoga dierenavonturen, en wel meer, dus ook krachtdieren over indigokinderen, maar ook over kinderen die labetjes zoals adhd en autisme hebben…ik heb deze site gelinkt om info te geven niet om jullie tot kopen te zetten…al deze boeken zijn ook bij de bieb te leen waarschijnlijk.

groetjes

• hadassah

http://www.hennie-repelsteeltje.nl/default.asp?page_id=201

nog 1 linkje

speciaal voor adhd, ass kinderen en anderen met ontwikkelingsproblemen….kan via pgb, je hoeft er niets mee te doen uiteraard, kwam het tegen op het web en dacht wellicht goeie info

• ammie

Dank je wel……..ga me er morgen ff in verdiepen.

• Gerda_H

Het beste is om te kijken bij jou in de buurt naar een winkel,of paranormale beurs,en je daar goed laten voorlichten. Op de beurs van paravieuw staat iemand met stenen die kan aanmeten of de steen bij je past of niet. Ik ben twee keer in groningen naar de beurs geweest,en het is zeer interessant.

Groetjes Gerda