Vandaag weer een gesprek bij BJZ gehad; nu om de kinderen mede te delen hoe de situatie ervoor stond.
Eerst even alleen met de casemanager en vader aan tafel gezeten; vroeg vader wáárom ik er niet mee kon instemmen dat de kinderen bij hem kwamen wonen. Heb ik gezegd, dat het voor zoonlief beter is, dat hij professionle hulp gaat krijgen, dat ik hem dat niet kan bieden, en vader ook niet. Vroeg hij waarom dochterlief dan niet bij hem kan wonen…. Tja, lastige vraag. Heb ik geantwoord, dat ik bang ben, dat zij helemaal gaat ontsporen, als vader geen duidelijke (strengere) regels stelt.
Tot dusver ging het nog. Echter: de casemanager vond dat de kinderen moesten weten wat er beslist was, en riep de kinderen erbij. Zij heeft de kinderen meegedeeld, dat het (goede) voorstel van BJZ was, om de kinderen bij vader te laten wonen, maar dat ik er géén toestemming voor gaf (Eerlijkheid gaat voor alles volgens haar….); dat zoonlief is aangemeld voor een opname (was zoonlief heel kwaad over!), en dat dochterlief dus ook van mij niet bij vader mag wonen. Dat het nu in handen ligt van de Raad voor de Kinderbescherming; dat ik het belangrijk vindt dat een onafhankelijk orgaan meekijkt naar wat goed is voor de kinderen. Dat laatst heeft ze dan dus wel weer netjes aangegeven.
Vader is ontzettend kwaad op mij; dochterlief is ook kwaad en teleurgesteld, en zoonlief vraagt zich ook af, waarom ik ‘zo moeilijk’ doe….en met die kinderen kon ik dus naar huis gaan….
Ik baal hier behoorlijk van; begrijp wel dat eerlijkheid belangrijk is, maar is dat in deze ook wijsheid????
Nou ja, in elk geval gaat de Raad er zich nu dus mee bemoeien, en dit zal nog zeker zo'n 4-5 maanden gaan duren. Balen, zo'n lange tijd, maar ik hoop dat er wel een goed advies uit gaat komen. En ja, als dochterlief dan wel bij papa kan gaan wonen, hoop ik, dat ik er vrede mee kan hebben, maar ik hoop ook dat er voor zoonlief een goede plaats gevonden gaat worden.
Zoonlief gaf al aan, dat hij niet opgenomen wil worden, heeft hij geen zin in. Nee, lijkt me logisch, maar ik hoop dat het wel allemaal goedkomt, en dat hij ergens terechtkomt, waar hij zich goed voelt!
Groetjes,
Nicole