Wie heeft een Time Timer over??

  • Karin Kesselaar

    Hallo allemaal,

    Hier een berichtje van Karin, moeder van Emiel en Jeroen uit Alkmaar.

    Ik ben hier al een tijdje niet meer geweest, maar heb nu toch een vraagje.

    Wie heeft er een Time Timer ergens liggen en gebruikt hem niet meer.

    Wij hebben het niet breed en op dit moment kunnen we geen nieuwe kopen.

    Mijn zoontje Emiel (6 jaar alweer) heeft klassiek autisme en zit met name thuis niet lekker in zijn velletje. We moeten alles weer strak in het gereel krijgen en een time timer (die ze op zijn school ook gebruiken) zal zeer goed helpen.

    Mijn zoontje zit een beetje in de knoei; heeft het vaak over dat bepaalde mensen dood moeten; tegen mij zegt hij: “ik ga jou dood schoppen..denk je dat ik dat niet kan?… kan ik wel hoor want ik ben sterk” Hij zegt ook vaak dat zijn broertje dood moet of iedereen die tegen hem is.

    Eigenlijk moeten wij én Emiel zelf hierin wat meer begeleiding krijgen, maar door een ZEER MEEDENKEND persoon van CIZ, is onze begeleiding van 3,9uur naar 1,9 uur gegaan. Zij vind namelijk dat Emiel Psychiatrische hulp nodig heeft en logeren voor een kind van 6 vind zij ook belachelijk. (hij staat nog op de wachtlijst voor een logeerplaats, deze indicatie duurt nog tot augustus 2008 maar als het aan haar ligt stopt het dan). Ik heb PGB aangevraagd maar dat is geweigerd, wat ik heb moet Zorg in Natura.

    Als ik nou PGB had gekregen dan had ik de Time Timer er van kunnen kopen (dat mag toch?)

    Dus WIE OOOOH WIE HEEFT EEN TIME TIMER LIGGEN??

    Liefst een grote met geluid. Over de prijs worden we het wel eens.

    groetjes,

    Karin (moeder van Emiel en Jeroen)

  • truus

    tja, ik wil mijnes niet kwijt. Denk dat er niks anders op zit dan ff sparen. koop een kleinere zonder geluid, en een kookwekkker erbij, ben je een stuk goedkoper uit. Of wees zelf creatief. een kleurenklok is wel na te maken.

    Koop een simpele keukenklok, en kleur bepaalde tijden. klaar is kleurenklok, ben je voor minder dan 5€ klaar.

    Bne ik het met je eens dat een time timer heel erg handig is, maar ook duur.

    succes Truus

  • Judith

    Heb hier zelf ook een kleuren klok gemaakt van oude klok, secondewijzer eraf halen en de achtergrond beplakken met de juiste tijden en kleuren….verder gebruiken we hier veel de kookwekker, we hebben er wel drie in huis geloof ik :-) waaronder een op Job zijn kamer zelf…

    gr Judith

  • Karin

    Bedankt voor jullie reakties.

    Misschien moet ik zelf iets gaan maken.

    Moeilijk hoor!

    groetjes,

    Karin (moeder van Emiel en jeroen)

  • Mieke

    Is zoiets niet van de verzekering terug te krijgen? Wij kregen destijds een gedeelte terug van de doos pictogrammen.