Utrechtse schutter geeft zich aan

  • Can

    'Schutter overzag impact van zijn daad niet.

    'Utrechtse schutter geeft zich aan. De man die maandagochtend in Utrecht in het wilde weg om zich heen zou hebben geschoten, heeft zich gemeld bij de politie.

    Sociale handicap.

    De 20-jarige man kwam met zijn vader naar het politiebureau. Hij bekende dat hij vanaf het dak van een woning bij winkelcentrum Overvecht in de lucht had geschoten met een luchtdrukgeweer. De politie besloot de man niet aan te houden vanwege een ‘sociale handicap’. Wel is er ‘een goed gesprek’ met hem gevoerd.

    Wijk afgezet

    De schietpartij veroorzaakte veel consternatie. De wijk werd na diverse meldingen over een schutter gedeeltelijk afgezet. De politie zocht in de betreffende woning, maar vond de schutter niet.

    bron:© RTLNieuws.nl

    Ben benieuwd wat ze precies bedoelen met een sociale handicap.

    Iemand een idee?

  • Gerda_H

    En toch ben ik het niet eens met de politie hierin. Zo krijgen anderen ook een vrijbrief om maar raak te schieten. Ze hoeven hem dan niet in de gevangenis te plaatsen,maar toch vind ik dat hij een “straf ”heeft verdient. Al is het met een dwang behandeling. Met een sociale handicap wordt meestal bedoeld dat hij: ja, hoe moet ik dit nou omschrijven? Hij heeft moeite met het omgaan met mensen en met zijn omgeving. Veel autisten hebben ook een sociale handicap,maar dat is meestal in de vorm van moeilijk contakten maken.

    Ik vind een sociale handicap geen excuus om maar in het wilde weg te gaan schieten.

    Mijn dochter heeft en verstandelijke handicap,dus ze mag gewoon iedereen neerknallen aan wie ze een hekel heeft? Dat gaat leuk worden,want als ze diep genoeg gaan spitten,vinden ze bij iedereen wel “iets”,

    Groetjes Gerda

  • Carla uit Amsterdam

    Ja, helemaal mee eens.

    Toen ik het hoorde dacht ik ook meteen aan een autist. Dat is natuurlijk al moeilijk genoeg maar toch vind ik ook dat hij een vorm van straf verdient.

    Het hebben van een sociale handicap is geen vrijbrief. Natuurlijk moet je zo'n jongen niet in de gevangenis stoppen maar welgoed laten merken dat hij fout is.

    Dus gewoon voor de rechter brengen,flink op zijn kop laten krijgen, en desnoods een werkstraf geven.

    Ook voor de buitenwerld is dit geen goed signaal.

    Carla uit Amsterdam

  • Gerda_H

    Dat vind ik ook.

    Ik las hier niks over op het politieprikbord. Jammer

    groetjes Gerda

  • Can

    Ik ben het met jullie eens. Zo krijg je nog meer vooroordelen.

    Hij had bijv. een taakstraf kunnen krijgen.

    Maar wie weet, hebben zijn ouders wel een passende straf bedacht en hoeft hij daarom niet voor de rechter te komen.

    Maar laten ze dat er dan ook even bijvermelden want nu lijkt het alsof je met een sociale handicap overal vanaf komt.

    groetjes

    Can