Hallo Allemaal,
sinterklaas komt morgen weer aan in Nederland. We vertellen de kinderen van Sinterklaas. Ze ‘geloven’ dus.
Maar is dit nu wel zo verstandig? Pdd-ers zijn ontzettend detail gericht. Er valt hun natuurlijk van alles op. Ik vraag me ook af of het wel zo okee is dat we hun ‘voorliegen’. We kunnen natuurlijk ook gewoon zeggen dat het een man verkleed is. Dus vertellen hoe het echt zit.
Onze zoon is ontzettend angstig voor de sint en zijn piet. Misschien als ik hem vertel dat het verzonnen is is het misschien beter voor hem. Ik vind dit gewoon zielig. We kunnen ook eigenlijk niet naar de sint toe als hij hier in het dorp komt. Dit geeft te veel angst. Prima hoor dan kijken we gewoon morgen op de buis. Maar ik vind het wel jammer als dit het is. Aan de andere kant is dit natuurlijk weer iets wat ik wil. Ja……….eh marijke blijf bij de wensen van je kind. Boink weer dus met mijn voorhoofd tegen de muur. Telkens je eigen wensen bijstellen.
Maar goed. Mijn vraag was; wat denken jullie, is het verstandiger met deze kinderen om ze ‘voor te liegen’ of eerlijk te zijn betreffende sinterklaas?