sinterklaas

  • marijke

    Hallo Allemaal,

    sinterklaas komt morgen weer aan in Nederland. We vertellen de kinderen van Sinterklaas. Ze ‘geloven’ dus.

    Maar is dit nu wel zo verstandig? Pdd-ers zijn ontzettend detail gericht. Er valt hun natuurlijk van alles op. Ik vraag me ook af of het wel zo okee is dat we hun ‘voorliegen’. We kunnen natuurlijk ook gewoon zeggen dat het een man verkleed is. Dus vertellen hoe het echt zit.

    Onze zoon is ontzettend angstig voor de sint en zijn piet. Misschien als ik hem vertel dat het verzonnen is is het misschien beter voor hem. Ik vind dit gewoon zielig. We kunnen ook eigenlijk niet naar de sint toe als hij hier in het dorp komt. Dit geeft te veel angst. Prima hoor dan kijken we gewoon morgen op de buis. Maar ik vind het wel jammer als dit het is. Aan de andere kant is dit natuurlijk weer iets wat ik wil. Ja……….eh marijke blijf bij de wensen van je kind. Boink weer dus met mijn voorhoofd tegen de muur. Telkens je eigen wensen bijstellen.

    Maar goed. Mijn vraag was; wat denken jullie, is het verstandiger met deze kinderen om ze ‘voor te liegen’ of eerlijk te zijn betreffende sinterklaas?

  • marjolein

    Hoi Marijke,

    Heb al heel vroeg uitgelegd dat alle Sinterklazen hulp Sinterklaas zijn. Voor mijn dochter was de Sint op TV de echte.Maakte alleen een foutje, zei dat het nep sinterklazen waren en dat riep ze dus ook voortdurend. Niet zo leuk voor de andere kinderen.

    Marjolein

  • sassie

    Mijn zoontje weet hoe het zit, heb daar nog nooit spijt van gehad. Hij helpt dus ook zijn eigen cadeau's uitzoeken en ziet dat we betalen. Het enige is wel dat je het risico loopt dat ze het aan anderen verklappen……tot nu toe nog maar 1 keer gebeurt en dat kindje geloofde hem niet, dus dat was mooi. Zie om me heen zoveel kinderen die bang zijn en denk dan vaak:Nou voor de kinderen doen ze het dus niet. Het is hartstikke zielig om een kind dat bang is in de waan te laten , dat is mijn mening.

    succes de komende weken

  • sassie

    sorry, verkeerd verbonden, wilde eerder berichtje aan marijke verbinden

  • judith

    Nou hier ook detail gericht en de in mijn ogen meest cheapo foute sint die op de kleuterschool kwam was volgens onze asperger toch echt de echte hoor de kleur van de handschoen was alleen wel anders ?!?….hier nooit zo moeite mee gehad met het jokken omdat als je ze het op ruim 7 jarige leeftijd zon beetje uitlegd ze het wel snappen en ook begrijpen dat ze het niet doormogen vertellen aan de kleintjes ( want met 7 ben je al heeeeel groot) wel natuurlijk uitgelegd van de hulpsinterklazen….en ja wie is dan de echte…die van de belgische tv die van rtl of die van nederlandse tv……..goed geen gelovige hier in huis dit jaar dus we gaan aan de kerstman doen hahhaha oh nee ho ho ho……net nog wat langer de tijd om dingen te kopen

    gr Judith

  • Tukkergirl

    Hallo

    Bij ons is het gelukkig nog niet zo'n probleem .

    We gaan vandaag naar de intocht kijken.

    Ging vorig jaar voor de eerste keer prima, we proberen het dit jaar weer.

    Verder hebben we geen poeha eromheen.

    Onze zoon en dochter vinden het prima op de tv kijken, maar dichterbij moet het niet komen.

    Volgens onze zoon gaat sinterklaas en zwarte piet vanavond weer terug naar spanje slapen in hun eigen bedje ! Zwarte piet komt alleen bij de c1000 van de reklame , verder niet.

    Maar iedereen veel sterkte gewenst de komende tijd.

    Thea

  • gaby

    ik heb als eerste van de kids geweten van sinterklaas.

    kocht samen met me meoder kadootjes en pakte ze in…

    vorodat ik het wist was ik onhandelbaar, druk, onrustig, gillen, boos enzo.

    en sinds ik het wist was ik rustig en vrolijk, dansen op de nummers enzo..

  • Can

    Ik heb heel veel spijt dat ik ze niet gelijk heb vertelt dat Sinterklaas nep is.

    Onze oudste was altijd erg bang voor zwarte pieten en moest er niet aan denken om bij de lieve Sint op schoot te moeten.

    Nu is hij 9 en gelooft nog heilig!!!Alle kinderen uit de klas geloven er niet meer in,

    maar ojee, hij wel, want dat hebben wij toch gezegd??

    Ik ben sinds gisteren bezig het te zeggen van niet, maar hij weigert me te geloven.

    Ik wou dat ik het anders had gedaan,

    scheelt ook een hoop spanning en prikkels!

    groetjes

    Can

  • ammie

    Hier huist een gezonde spanning in huis…..Brandon is wel bang…zegt hij zelf maar is ondertussen ook wel heel nieuwschierig. Heb laatst een balletje opgegooid dat de Sint nep was maar dat ging er nog niet in. Hij zal ook niet dichtbij Piet of Sint komen….Ooit mocht hij op het MOD de Sint een cadeautje geven…..tis maar goed dat Sinterklaas goed kon vangen:D:D:D

    Brandon zag vanochtend wel dat het paard waar Sinterklaas opzat niet Americo was………..hij had geen stippen. Dit paard was idd. erg wit en Amerigo is een appelschimmel:D Gelukkig is Amerigo weer terug gevonden.

  • Can

    Tja stel je voor:D:D:D

    Hier hebben we ook voor de buis gekeken.

    Inplaats van naar de optocht te gaan,

    moeders vond het wel rustiger zo:);):D