vraagje

  • marijke

    Hallo iedereen,

    mijn zoon heeft adhd en pddnos. Als hij bijvoorbeeld trots is, of ‘in zijn nopjes’, dan heeft hij spiertrekkingen in het gezicht, handen vingers en tenen. Eigenlijk door heel zijn lichaam. Ik denk dat het een soort spasticiteit is ofzo.

    Herkend iemand dit? En kan dit erger worden? Het wordt allemaal steeds duidelijker te zien. Ik heb al even gegoogled maar daar wordt ik niet echt wijs uit. Misschien verkeerd gezocht. Aangezien hier de meeste ervaringsdeskundigen zitten…

  • Tukkergirl

    Hoi Marijke

    onze zoon ook pdd-nos , trekt met zijn gezicht wanneer hij niet echt lekker in zijn vel zit

    zodra hij lekker in zijn vel zit, is het over.

    Deze trekkingen gebeurd ook wannneer hij tegen ziekzijn aan zit, of hij erg kwaad is…..

    Bij kwaadheid ….zie je het vooral in zijn handen en gezicht….

    Ik herken het dus wel .

    Onze dochter doet het laatste bij kwaadheid ook , maar daar zijn we nog niet achter wat er aan de hand zou kunnen zijn…. donderdag wordt ze 3 jaar.

    Thea

  • jolanda

    Hoi Marijke,

    Ik herken het wel bij mijn zoontje van bijna 5 jaar met ASS ADHD . Als hij inderdaad ‘trots’ is als hij iets goeds heeft gedaan of opgewonden raakt door iets leuks ( niet door iets wat niet leuk is) dan doet hij ook zijn handje voor zijn mond zijn mond spant hij en in zijn lijfje zie je ook alle spieren zich spannen. Of dit erger wordt zou ik niet weten ik vind het eigenlijk wel lief als hij zo doet!

    Gr Jolanda