wat ik zelf er over denk!

  • koen

    hoi,

    ik schrijf dit omdat ik echt er genoeg van heb,

    ik ben zelf autist en ik kan tegen bepaalde dingen niet tegen zoals:

    1. een speciale school!: ze hebben mij op een leerwegondersteunende opleiding gezet, de school heette de stolberg en ligt in eindhoven.

    Dit is zon zieke school! en de grootste fout die ANDERE mensen voor mij hebben gemaakt, ik heb nooit naar die school gewilt, alleen omdat andere mensen het slimmer vonden heb ik daar 3 jaar gezeten. Ze hebben me geen reet geholpen daar! het is alleen maar erger geworden! ze zetten je daar in zo'n groot sociaal isolement, het is niet te geloven, in die 3 jaar heb ik met 1 persoon redelijk contact op kunnen bouwen, voor de rest krijg je daar begeleiding in sociale bevorderingen. ze behandelen je daar als een kleuter! IK WERD ER GEK VAN!!! ik ben er nog steeds zo BOOS over dat als ik er aan denk helemaal kokend wordt. ze horen je daar juist te helpen schijnbaar, nou, die school is de grootste geldverspilling die ik ooit heb gezien! en er werd me voorgelogen dat iedereen het leuk vond om naar die school te gaan! nou NIET DUS!!!!!! Iedereen had er een hekel aan! en ik weet zeker dat het niet de enigste school is waar het zo gebeurd!

    2. Autisme vernaait je leven! als ik tegen iemand zeg dat ik autist ben krijg ik of te horen van.. ja je kunt er niets aan doen, of.. dat is toch niet erg, of.. dat merk je helemaal niet aan je! maar het is wel overal nadelig! ik heb expres op mn sollicitatie brief niet geschreven dat ik autist ben! er wordt altijd rekening met je gehouden! je krijgt altijd hulp bij dingen, of begeleiding! ik hoop dat die hulpbiedende organisaties zoals het GGZE in eindhoven eens doorkrijgen waar de fok ze mee bezig zijn (!!!!!) ik kan hier zo PISSIG om worden!!!

    ik wil helemaal geen hulp! dat ze lekker het geld ergens anders aan besteden, bijv. 3e wereld landen ofzo!! en mij niet lastigvallen!

    ik hoop om heel eerlijk te zijn hier heel wat mensen mee aan het denken te zetten en misschien zelfs te kwetsen, want anders dringt het niet tot ze door!

    en verweider dit maar, maar misschien als meer mensen dit lezen hebben ze door hoe het door de ogen van zo'n persoon is om als kleuter behandeld te worden!

    DE GROETEN!!! koen

  • danielle

    ik zou juist willen dat mensen meer begrip voor mijn autisme zouden hebben. bij mij houden ze juist nergens rekening mee. als ik zeg dat ik autisme heb zeggen ze: ooh maar daar heb je toch geen last van of wel? je ziet er toch normaal uit..

    dus ik wordt juist te vaak OVERschat ipv onderschat

    maar als je geen hulp wil kun je dit toch aangeven?

    groetjes Danielle

  • Kay

    Bij mij zijn ook wel foute beslissingen gemaakt. Maar met daarover doorgaan schiet niemand wat op. Over de begeleiding die ik op school had is weinig te zeggen die was er namelijk niet. Of het stelde niets voor.

    Ik weet niet hoe jij het zou vinden als iemand die naast je staat en dezelfde diagnose heeft voorgetrokken word. En als je dan zegt dat jij dezelfde diagnose hebt als hij als antwoord krijgt: “Nee ik bedoel niet zo,n handicap als jij hebt. Ik bedoel een ”echte“ handicap”. Heb je dit liever dan begeleid worden?

  • koen

    ppff,, ik wordt er helemaal gek van, want naar mijn idee klopt de hele diagnose van autisme niet eens. en dan klinkt het heel gek want die mensen hebben er voor opgeleid enzo..

    maar nee, ik kan niet zeggen dat ik geen begeleiding wil, want door dat “rugzakje” kom ik er niet vanaf en is het verplicht.

  • Kay

    Je kan alles zo laten vallen…………

  • sassie

    Ik vind het heel erg voor je dat je naar een school moest waar je het helemaal niet naar je zin had/hebt. Kon je tussentijds niet van school veranderen? Jij hebt kennelijk geen behoefte aan extra aandacht vanwege je autisme maar een heleboel mensen die ook autisme hebben zijn juist gebaat bij die extra zorg. Om als een kleuter behandeld te worden is niet leuk, zeker niet, maar ga ervan uit dat de meeste mensen met de goede intenties handelen.

    sassie