Wat te doen?(erg lang)

  • deborah mv L&R

    Ik weet niet eens waar ik moet beginnen,probeer het zo goed mogelijk uit te leggen.

    Mijn oudste zoon Lorenzo heeft dus PddNos en abcenses(vorm van epilepsie),hij zit in groep 3, daarvoor heeft hij fysiotherapie gehad voor zijn motoriek, logopedie voor zijn spraak/taal achterstand. 3x EEG's en 2 x MRI's,ziekenhuis in, ziekenhuis uit, dus hele drukke jaren gehad.

    Uit de psychologische test kwam uit, dat hij het beter zou doen op Speciaal basisonderwijs. Wij wouden het eerst aankijken, hoe die het zou doen in groep 3, en nu komt hij dus met hoofdpijn thuis dagelijks, is stikchagarijnig en vaak verdrietig, in de klas zit ie alleen, en vraagt ook vaak of ie op de gang mag zitten. Er is nu de 1e week oktober samen met de IBer en zijn juf, een verzoek voor PCL aanvraag gedaan, maar hun zeiden dat kan wel een half jaar duren. Want het moest ook nog naar een zorgteam gestuurd worden, die moeten dat eerst goedkeuren. Er zou dan iemand hem een ochtendje observeren. Dat is al gebeurd.

    Ik ben naar twee SBO scholen geweest, mijn verhaal gedaan en een rondleiding gehad, en die zeiden los van elkaar, dat het nooit een half jaar duurt, omdat hij zijn diagnose al had. Hun zeiden ook dat de PCL om de 4 weken vergaderen. Dus ik zou op zijn hoogst midden November horen hoe of wat.

    Maaaaaaarrrrrrr, Lorenzo is de domste niet, thuis oefenen we veel, en dat gaat goed, die eindtoetsen worden 1op 1 afgelegd, en ook dat gaat goed. Hij scoort goed. Maar elke dag, is ie in dromeland en krijgt klassikaal niks mee, zit veel met zijn handen voor zijn oren, en wilt graag op de gang zitten.

    Nu tot heden heb ik helemaal niks vernomen, over hoe en wat, als ik de IBer zie en haar vraagt of ze al meer weet, zegt ze dat ze het heel druk heeft, en dat ik binnekort heus wel iets zou horen.

    Maar ik krijg niks te horen.

    Wat moet ik nu doen? Afwachten, Naar de Iber weer gaan, naar de juf gaan, naar de directeur gaan?

  • sassie

    Zeker niet afwachten, dat heb ik de laatste jaren wel geleerd!!!!! Je moet er bovenop zitten anders kan het heel lang duren. Maak een afspraak voor een gesprekmet de IB er, dan kan je je vragen/opmerkingen van te voren opschrijven, en vertel dan wat je gehoord hebt op het SBO. Vraag hun wat ze al concreet gedaan hebben en wat er verder nog moet gebeuren, laat zien dat ook jij bereid bent om dingen te regelen. Maak duidelijk dat je precies op de hoogte gehouden wilt worden over de stand van zaken. Wanneer ze je toezeggen om op een bepaald moment contact met je op te nemen wacht je dat moment netjes af, en geen contact betekent dat jij ze gaat bellen/langsgaat.

    Doortastend en resoluut handelen, houd mensen aan concrete afspraken en houd je doel goed voor ogen. Soms kan het ook heel goed helpen als ze je lastig gaan vinden…… dus blijf bellen, aanspreken!!!!!

    Heel veel succes ermee en ik hoop dat je kind binnenkort op een voor hem passend plekje zit

    sassie

  • deborah mv L&R

    dank je wel Sassie

  • Can

    Ik ben het met Sassie eens, er steeds bovenop blijven zitten.

    Het is in belang van je zoon, laat hun dat ook maar bovenaan de agenda zetten

    sterkte

    Can

  • sassie

    graag gedaan hoor, was zelf ook zo blij toen mijn zoontje op een goede plek zat!!!!

    sassie