Heb hier al enige malen op het prikbord gelezen. Mijn dochter is sinds kort door centrum autisme gediagnostiseerd met PDD-NOS + gedragsstoornis. Nu hebben zij ook een gesprek met de leerkrachten gehad (dochter zit op regulier onderwijs) en een rugzakje besproken. Klopt het dat wij dat als ouders aan moeten vragen en niet de school? En laatst hoorde ik ergens dat je geen rugzakje krijgt als de schoolresultaten zelf goed zijn. Ze wilden hem voor mijn dochter nl aanvragen om haar wat sociaal vaardiger te trainen, maar kan dat dus niet met een rugzakje????
Verder vraag ik mij af of wij in aanmerking komen voor TOG? Op zich gaat het nu best goed met haar namelijk.
En hoe zit dat met een PGB???? Wat kun je daar allemaal mee? Zie soms wel dingen voorbij komen, maar helemaal duidelijk is het me nog niet.
Tja, er komt gewoon zoveel op ons af nu we die diagnose weten. Daarbij was ik 3 weken voordat we de diagnose kregen ook nog eens bevallen van een baby'tje en je snapt het al…. ik kom gewoon tijd tekort om overal eens goed in te duiken en hoop dat jullie me wat meer duidelijkheid kunnen verschaffen….