Onze zoon van 14 met een PDD-NOS diagnose heeft heel erg dat hij niet tegen iedereen praat.dit uit zich vooral naar de buitenwereld toe zoals geen telefoon aannemen niet alleen een boodschap doen enzv.
Thuis is er niets aan de hand en klets hij als het nodig is,je de oren van het hoofd.
Omdat hij sinds dit schooljaar pas op een voortgezet special ondewijs zit,dus nu z'n 3 maanden komt het praten of antwoorden naar de docenten toe niet op gang,dit was op zijn vorige reguliere school ook het geval.
Zo had b.v. de docente frans zijn stem nog nooit gehoord in een heel jaar,mondelinge overhoringen lukte echt niet.
Meerdere keren hadden wij al contact met school hierover,en nu gisteren had iemand van de school een website gevonden en kwamen de diagnostische criteria volgens school toch wel heel erg overeen met die van onze zoon en of wij dit eens wilde lezen en onze bevindingen daarover wilde geven.
Voor ons viel alles op z'n plaats na het lezen over Selectief mutisme en omdat ik hier nog nooit over gehoord had,maar zelf altijd wel gedacht had aan een angststoornis,dacht ik,dan zou het wel eens zo kunnen zijn dat dit nog erg onbekend is zowel bij ouders als ook bij de onderzoekscentra's.
Het lijkt mij uitermate geschikt voor alle ouders die zelf weten dat er iets is met hun kind, maar die dit niet kunnen plaatsen om zeker deze site te bezoek.
Ik moet er bij zeggen dat het vermoeden tussen PDD-NOS of Selectief mutisme niet zo raar is,er zijn toch ook wat overeenkomsten.
Dit is de website over Selectief mutisme
http://www.selectiefmutisme.nl/