Onderzoek autisten.

• autisme.pagina.nl

Autist heeft zichtbaar andere hersenen

Uitgegeven: 30 november 2007 10:46

Autistische kinderen hebben veel grijze massa in de hersenen op de plek waar zich empathie en leervermogen bevinden. De neuronen in die massa functioneren niet goed.

Normaal gesproken staat een grote grijze massa gelijk aan een hoog IQ, maar bij autistische kinderen blijkt dit niet het geval. Bij hen verstoort de massa het vermogen om zich in te leven in anderen. Vooral het observeren van emoties bij anderen en daar empathie bij hebben is bij hen daardoor niet goed mogelijk.

In de grijze massa zitten veel neuronen. Bij autistische kinderen werken de spiegelneuronen onvoldoende. Dit zijn hersencellen die actief worden zodra iemand eigen emoties ook ziet bij anderen. Dit maakt het leren via imiteren en begrijpen van anderen makeklijker.

Deze conclusies zijn getrokken door wetenschappers die dertien autistische jongens hebben onderzocht. Ook zijn twaalf niet-autistische jongens onderzocht. Gemiddeld waren de testpersonen 11 jaar oud.

© gezondheidsnet.nl/

© nu.nl

• judith

Ja het plaatsen van dit soort berichten vind ik prima maar ik zou graag een soort bijlage willen lezen of een reden van plaatsen kan nu niet lezen of je het er mee eens bent of niet of er kanttekeningen zijn……………..graag uitleg aub………………groet Judith

• autisme.pagina.nl

Wie ben ik om wetenschappelijke onderzoekstudies tegen te spreken ?

Eventuele bijlagen zijn te vinden op de bronsites.

Reden van plaatsing zou kunnen zijn dat dit een autisme forum is.:D

Autisme is al heel vroeg op te sporen

De Early Screening of Autistic Traits (ESAT) is een goede test om Autisme Spectrum Stoornissen (ASS) op zeer jonge leeftijd te detecteren. Dat stelt Claudine Dietz in haar proefschrift.

Zij werkte mee aan een groot onderzoek waarin 31.724 kinderen van 14 tot 15 maanden oud via de nieuw ontwikkelde ESAT werden gescreend op consultatiebureaus in de regio Utrecht. Screen-positieve kinderen kregen een uitgebreidere screening met de complete ESAT tijdens een huisbezoek. Als kinderen drie of meer van de veertien punten op de ESAT scoorden, lopen ze een hoog risico op het ontwikkelen van autisme.

Op deze manier ontdekten de onderzoekers achttien kinderen met autistische stoornissen. Ook kwamen ze achttien kinderen met taalstoornissen en dertien gevallen van mentale retardatie op het spoor. Het aantal opgespoorde kinderen met autisme was lager dan verwacht, waarschijnlijk komt dat door de jonge leeftijd.

Dietz promoveert op 27 september aan de faculteit geneeskunde van de Universiteit Utrecht.

Bron: UMC Utrecht

© gezondheid.nl

• carla van dewaal

hallo

mag ik even reageren.

er word beweerd dat autisme vroeg op te sporen is.

waarom heeft het dan 17 jaar geduurd bij mijn zoon.

voordat er een diagnose uitkwam.

en we zijn in een acedemisch ziekenhuis geweest.

daar werd beweerd dat hij het lennox gastau achtig sydroom zou hebben.

dat is een vorm van epilepsie.

wat niet in stel baar is.

wat is nu het geval onze zoon doet het nu al een jaar zonder medicijnen.

enheeft geen aanval gehad.

dus als artsen het niet weten.

dan geven ze het gewoon maar een naam.

hij heeft ook een vorm van autisme,maar dat valt nergens onder.

dat is uit de test gekomen.

en daarnaast heeft hij een geestelijke beperking,spraaktaalmoeilijkheid.

en een vorm van autisme.

groetjes carla

• Paula.

Ik vind dit soort onderzoeksvragen op een forum ongepast en werk er nooit aan mee, je weet niet met welke faker je te maken heb op internet.

Onderzoek doen ze maar in de hulpverlening daar is ook een zorgvuldig beroeps geheim van de gegevens van iemand.

Ik weet zelf wel hoe mij zoon in elkaar zit.

Groetjes paula

• carla van dewaal

hallo paula.

je leert het ook nooit he.

groetjes carla