adhd

  • marianne

    Heeft ADHD ook met Asperge te maken. Als een ouder ADHD heeft kan je kind dan Asperger krijgen of is dit iets totaal anders?

  • hadassah

    hoi Marianne,

    geen idee , volgens mij kan het wel maar hoeft het niet

    Mijn kind heeft adhd en asperger, dat kan ook.

    Als jezelf adhd hebt hoeft je kind dat niet te hebben en andersom kan tuurlijk ook

    Hetzelfde geldt volgensmij voor asperger

    groet Hadassah

  • gaby

    volgens mij krijgt je kind geen autisme als je adhd hebt…

    kan natuurlijk wel. maar volgens mij is het risico net zo groot als ‘'gewone’' ouder zijn en ene kind met autisme krijgen…

    wat ik wel vaker hoor is ouders die adhd hebben en kinderen krijgen met adhd. of ook vaders met asperger en dan zoon op zoon op zoon die asperger krijgen.

    jasper(als ie zo heete) die zo'n 3 of 4 jaar gelee hier op het prikbord zat had dat. hij had asperger, zijn vader, zijn opa, en die zijn vader…

    me hoofd zit eigenlijk ene beetje te vol met dingetjes om goed te kunnen nadenken of adhd nou ook bij het autisme hoorde maar volgens mij niet…

    kan een beetje zijn dta me bericht warrig is. dat kan kloppen ben ik ook hihih ben ziek. ;)

    groetjes gaby

  • Kay

    Autisme en AD(H)D liggen wel erg dicht bij elkaar.

    Ik hoorde een keer van een psycholoog dat een diagnose autisme en ad(h)d eigelijk niet klopt. Omdat het toch al zo dicht bij elkaar ligt hebben mensen die één van de 2 hebben vaak zowiezo trekjes van beiden.

    Dus dat iemand die adhd heeft het gen wat autisme veroorzaakt draagt zou goed kunnen. Maar ja zoveel kan…

    Groetjes Kay

  • judith

    Hoi laat ik het simpel stellen ( in mijn ogen dan) als autist kan je natuurlijk adhd hebben maar als je adhd hebt hoef je geen autist te zijn……………of wel los van elkaar………..

    groetjes Judith

  • Caline

    Ik denk dit ook Judith. Ik heb al veel gehoord dat er mensen zijn die autisme en ADHD hebben. Maar het is niet omdat je ADHD hebt, dat je autisme zou hebben, en andersom.

    Volgens mijn arts heb ik autisme en ADD (aandachtstekort, zonder de hyperactiviteit). Hoewel het in mijn koppie altijd zo actief is, ik vin de stop knop niet.