Luisteren

• Kay

Als ik je vraag naar mij te luisteren en jij begint mij adviezen te geven, dan doe je niet wat ik je vraag.

Als ik je vraag te luisteren en jij begint mij te vertellen waarom ik iets niet zo moet voelen als ik voel, dan neem je mijn gevoelens niet serieus.

Als ik je vraag naar mij te luisteren en jij denkt dat jij iets moet doen om mijn probleem op te lossen, dan laat je mij in de steek, hoe vreemd dat ook mag lijken.

Dus alsjeblieft, luister naar me en probeer me te begrijpen.

Als je wilt praten, wacht dan even en ik beloof je dat ik op mijn beurt naar jou zal luisteren.

Met dank aan Leo Buscaglia. ;)

• judith

Mooi gezegd Kay…………

groetjes Juut

• miranda

ja die is mooi he!!!

en wat is luisteren dan toch moeilijk voor sommingen

groetjes Miranda

• Caline

Prachtig gezegd. Dank je wel hiervoor.

Voor sommige mensen is het heel moeilijk om te luisteren naar anderen, omdat ze zelf de hele tijd aan het praten zijn.

• Paula.

Ja maar laten de ouders eerst maar eens beter naar hun eigen kinderen luisteren dat kan een hoop gedrag problemen voorkomen.

Ipv van eisen te stellen die niet realiseerbaar zijn voor een kind met autisme.

Met mijn autistische zoon gaat alles goed.

groetjes paula

• bianca

Zooo heb een tijdje niet geprikt,maar kom af en toe wel om de hoek kijken.

Kun jij Paula alleen maar kritiek hebben op de ouders en bij elk ding wat je zegt vertellen dat het met jouw zoon goed gaat?

Je zegt dat de ouders eerst maar eens naar hun eigen kind moeten luisteren. Wat als het kind nu niet kan praten en verwoorden wat hij dan eigenlijk wil????

Ik neem aan dat elke ouder het beste wil voor zijn/haar kind,maar het niet altijd even makkelijk is om erachter te komen wat het kind dan ook wil.

• wim

mooi !

• marjolein

Geweldig Kay,

Ja , mijn grootste fout is/was dat ik probeerde mijn dochters problemen op te lossen. Was ok toen ze klein was maar nu als puber irriteerd haar dat ontzettend.

Dank je, wat haar en mij uiteendreef heb jij verwoord.