Bij mijn zoontje van 7 is eergisteren de diagnose gestelt Syndroom van Asperger, wie kan mij een eindje op weg helpen, ik vind veel dingen op internet in het Engels zijn er ook interessante pagina's in het nederlands?
Vind je niet dat je beetje overdreven lopt te screeuwen omdat je zoon toevallig asperger heeft.
Ik heb er met mijn zoon geen problemen mee. Vooral accepteren en niet gaan eisen dat ze hetzelfde zijn als de andere kinderen. Vooral hun leuke dingen laten ontwikkelen.
Ik ben niet vrolijk over de houding van de meeste andere ouders tegen over hun autische zoon of docter.
Dit hele gebeuren overvalt ons namelijk een beetje, ik heb namelijk nog nooit gehoord van dit syndroom en vraag dus bij deze of iemand mij kan helpen met meer informatie… Mijn zoon heeft het namelijk wel erg moeilijk en natuurlijk wil je als ouder dat je kind gelukkig is vandaar ook mijn “schreeuw” want ik zit namelijk met mijn handen in mijn haar en mijn kind is niet gelukkig, ondanks dat wij niet de eis van een normaal kind aan hem stellen want hij is nou eenmaal anders en dat hebben we geaccepteerd. Alleen heeft mijn kind het op school heel moeilijk en hebben wij iedere dag een strijd om hem daar naartoe te krijgen. Thuis heb ik ook niet heel veel problemen met hem maar de strijd op school is voor hem heel vervelend. en dan is het toch niet teveel gevraagt of iemand mij daarmee kan helpen of mij in ieder geval meer inzicht kan geven in dit syndroom?
Oke jij accepteerd het maar er zijn genoeg ouders ook hier op het prikbord die hun kind gaan be-stelen van hun speelgoed en zak geld om maar kosten wat kost het kind zo te krijgen als de rest. Kinderen lekker mentaal kapot maken noem ik dat. leve de veel eisende maatschappij met dank aan velen ouders hier.
groetjes
Ik begrijp je reactie volkomen en dat is zeker niet mijn bedoeling om zo over te komen. Hij is anders punt. Maar hoe ben jij er dan mee om gegaan toen je het hoorde en waar heb jij je informatie vandaan over dit syndroom… Of heb je je er verder niet in verdiept, ik wil het mijn kind zo graag iets makkelijker maken…
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?