Hallo allemaal,
ik heb hier al eens vaker iets gepost over het eetgedrag van onze oudste zoon. Ik begin me echt zorgen te maken. Hij eet geen brood, aardappelen, pasta rijst, soep etc etc.
Hij wil nog wel ns beschuit eten. Maar meestal krijgt hij niets meer. Dus ook geen tussendoortjes. Want tja wel tussendoortjes en geen eten dat kan dus niet he.
We zeggen we van; als je geen brood/beschuit/eten eet dan ook geen koekjes, snoepjes etc.
Wat het is??? Ik snap het echt niet. Het zit echt tussen zijn oren. Hij is zowiezo visueel ingesteld. En hoe het eten in zijn mond voelt. Voelt dat op dat moment verkeerd. Nou dan wordt alles uitgespuugd. En hij eet dan ook niet verder.
Ook met snoep en drinken begint hij nu selectief te worden. Je wordt er moedeloos van. En dan krijg je dat de maaltijden gewoon heel beladen wordt. Dus proberen we hem niet te pushen. Etc.
Hij is nog geen 16 kilo. En hij is 5 jr. Ik voel z'n ribben uitsteken, ruggegraad en schouderbladen bijvoorbeeld. Dit wordt toch echt wel een probleem nu.
Op t mod krijgt hij een milkshake. Met extra voedingswaarden. Want hij eet dus ook geen groente en fruit (behalve banaan).
Maar goed mijn vraag; Herkend iemand dit? En wat hebben jullie daar toe mee gedaan? Ook heb ik ergens iets gelezen over een soort eetprogramma in een ziekenhuis. Dus alle info is welkom.
Het niet eten wordt nog eens z'n ondergang. Dat is nogal zwaar gezegd. Maar ik voel me machteloos. En het is toch mijn zoon. Ik zie ook gewoon dat hij geen konditie heeft. Bleek is etc.
Wie o wie heeft tips, info whatever. Handvaten voor ons, ouders van een heel lieve jongen met adhd en pddnos.