Samenvatting Psychiatrie Vandaag 2007

  • carla van dewaal

    hallo mitch.

    je noemt iemand toch niet debiel.

    en niet alle gehandicapten vallen onder de ggz

    ik heb zelf een zoon van 19 jaar met een geestelijke beperking.

    op wat dingen is hij geestelijke jonger.

    maar hij kan onzettend veel met electrisch apperatuur.

    mar ik zou mijn zoon nooit uitschelden voor debiel.

    hij heeft daarnaast ook nog een spraaktaal probleem.

    en autisme.

    groetjes carla

  • Mitch Plat

    Debiel is volgens mij een benaming voor een bepaald intelligentie niveau, ook al wordt het veel als scheldwoord gebruikt.

    Ik was overigens vergeten om een belangrijk artikel aan te halen in mijn samenvatting.

    == Psychiatrie achter de holocaust ==

    Psychiaters hebben de holocaust bedacht en uitgevoerd. Vrijwel niemand weet dat, maar Hitler heeft het alleen maar politiek mogelijk gemaakt. Psychiaters werkten al veel langer aan het concept van het “medisch moorden” van zwakke mensen zoals psychiatrisch patiënten en zigeuners.

    Hitlers persoonlijke antisemitisme heeft er mogelijk wel voor gezorgd dat de Joden in het van origine psychiatrische programma zijn betrokken, maar het programma is door psychiaters ontwikkeld. En niet alleen psychiaters uit Duitsland, de gehele psychiatrische wetenschap werkte er actief aan mee.

    In feite is de holocaust in Amerika van start gegaan met een psychiatrisch sterilisatie programma als voorspel op de sterlisatie programma's en later medische moordprogramma's in Nazi Duitsland.

    “Maar, terwijl met de geallieerde overwinning een eind was gekomen aan de sterfgevallen in de concentratiekampen, waren de psychiaters, overtuigd van eigen goedheid, na het einde van de oorlog doorgegaan met hun macabere moordkarwei. Per slot van rekening, redeneerden zij, was ”euthanasie" niet een oorlogsbeleid van Hitler, maar een medisch beleid van de georganiseerde psychiatrie.

    De patiënten werden zowel voor hun eigen bestwil als voor dat van de gemeenschap gedood."

    http://geschiedenis.psychiatrie.nu/38-psychiatrie-­achter-de-holocaust.html

  • Zoltan

    Ik heb hele goede ervaringen met de gehandicapten zorg,ook al ben ik niet verstandelijk gehandicapt.

    Bij de GGZ werd ik afgeschreven ze zeiden ‘'hij zou nooit meer in de maatschappij kunnnen’'

    Nou sorry hoor maar dat vind ik nogal een uitspraak en vind dat je dat niet kunt maken.

    Maar Mitch ,wat is jou idee over die psychiatrie en/of GGZ???

  • Mitch Plat

    Beste Zoltan,

    Mijn kennis is helaas nog ontoereikend om een goed oordeel te kunnen geven over wat ik van de psychiatrie vind.

    De geschiedenis leert ons dat psychiaters tot extreem wrede daden tegen medemensen in staat zijn en dat zij werken vanuit een bepaald ideaalbeeld die ter verantwoording dient voor hun daden, ook vandaag nog zij het dat het inhumane karakter van hetgeen psychiaters bezigen verminderd.

    Tot voor kort werden “lastige” patiënten nog met een elektroshock stick bewerkt. De vele spasmen die de shocks veroorzaakten resulteerde vaak in vele botbreuken.

    Als je bedenkt hoe het kan dat een “arts” hiertoe in staat is dan denk ik niet dat je hem of haar nog langer als “arts” moet kunnen beschouwen. Ik vind dat je dat moet scheiden van de medische wetenschap die mensen wil “genezen”.

    Psychiaters kunnen mensen niet genezen zeggen ze zelf. Dus vind ik dat je psychiaters geen “arts” mag kunnen noemen.

    De veelal brute, valse en barbaarse praktijken van de psychiatre despijt, blijft het een feit dat de praktijken wereldwijd op grote schaal plaatsvinden en dat er dus mogelijk een bepaalde noodzaak voor is.

    Ikzelf kan mij goed indenken dat het wenselijk is om sociale controle te kunnen uitoefenen en dat het vrijwel ondoenlijk is om daarvoor een systeem gelijk aan het rechtssysteem te gebruiken, gezien de vaak complexe aard van de materie die niet altijd draait om opzichzelfstaande feiten maar juist een complexe samenhang van verschillende feiten.

    Hierin kunnen psychiaters met hun “valse” praktijken goed van dienst zijn, doordat zij bij sociale conflicten de mogelijkheid hebben om mensen zonder regels en rechtsgang puur op basis van zijn mening te laten opsluiten.

    Zou deze mogelijkheid niet bestaan, dan zouden bepaalde conflicten in familiare situatie en daarbuiten mogelijk kunnen escaleren met ernstige gevolgen.

    In dat opzicht kun je stellen dat de psychiatrie erg nodig is, ook al is het een “valse” wetenschap en brengen zij mensen onnodig veel letsel toe.

    Hoogleraar psychiatrie Dr. Thomas S. Szasz, een zeer gerenomeerde professor afkomstig uit Hongarije en verbonden aan de Universiteit van New York in Amerika stelt dat de psychiatrie een sociaal controle apparaat is. Ik denk voor nu dat hij in grote lijnen gelijk heeft.

    Groetjes,

    Mitch

  • Zoltan

    Bedankt voor je uitleg,

    Goh ik moet dat ff goed doorlezen hoor.

    Maar je hebt wel gelijk.

    Tjah Hongaren die zijn gewoon goed,ben zelf ook Hongaars hahahah….

    Viszlát, Zoltán

  • Radicaal links

    Anonymous

    Mitch dit is crossposting ofwel op meerdere pagina's plaats je hetzelfde bericht dat mag volgens mij niet ook op antipsychiatrie.startpagina.nl en de psychiater.startpagina.nl staat hetzelfde bericht…..knippen en plakken doe je op de Kleuterschool………..

    Judith

    Als er dingen gebeuren in de psychiatrie die facistuide vormen aanneemt mag dat best op meerdere borden bekend worden. 

    En het maakt niet uit dat ik regeer op een topic van een decennium geleden want dit speelt nog steeds 12 jaar na dato. 

    Juist waar mensen op een prikbord komen met een verhoogde kans op psychiatrie opname moet dit bekend zijn.

    Jij zal wel nog nooit een psychiatrie opname gehad hebben en dat is iets waaarvan ik hoop voor jouw en vele andere dat dit ook nooit nodig is. 

    Ook zelfs als je zou behoren tot de gekken waarvan er meer nooit bij de GGZ en hulpverlening komt dan wel. 

    Ik heb de psychiatrie al wel van binnen gezien als kind tussen 10 en 12 jaar 

    En paar jaar terug gedurende een week. 

    Als de situatie te hoog oploopt en psychose ontstaat. 

    Maar ik weet IBS aanvraag  6 x tot nu toe tussen 2007 en 2018  tot nu toe 

    ongegrond te verklaren. Want je kunt niet zomaar mensen vastzetten zonder dat er 

    sprake is van crimeneel gedrag. Daarom krijgt de  IBS de cliënt ook gratis advocaat 

    erbij die de wetgeving toets. Als een crimeneel voor de rechtbank komt word okk

    door een advocaat getoetst of alles klopt. 

    Want ook daar gaat dingen fout. 

    Zo is er pas een bushcrafter waarmee ik opgetrokken heb 

    in het verleden valselijk beschuldigd en veroordeeld tot 12 jaar 

    Maar er is hoger beroep aangetekend.   Jb ken ik dus persoonlijk 

    NU uitzoeken van wie de andere DNA sporen zijn die is aangetroffen 

    Maar wat ik dus on topic wil zeggen dat is :

    Het is maar goed dat er nog advocaten zijn want anders was de psychiatrie 

    al lang en breed vernietingskampen. 

    Maa ja in discussies en gespreksonderwerpen is verwijzen naar de holocaust 

    En de fout van de jaren 30 en 40 wat nooit mag. Want met zulke vergelijkingen 

    moet je niet aankomen is de bekende tegen reactie. Terwijl veel dingen wel het begin zijn en ook al veel dingen al verder zijn dan alleen het begin punt er af. 

    Dat ik daar in gespreksonderwerpen niet naar mag noemen 

    Daarmee hunkeren er vele naar het fascisme van de jaren 30 en 40 

    Dat junkeren naar de holocaust en fascisme van de jaren 30 en 40  word ook nog eens bevestigd als je iemand die ons waarschuw aanvalt onder het mom van cross posten en roept dat het domweg een Adult kleuter is dat loopt te knippen en plakken. 

    Maar de waarheid en vormen van holocaust praktijken en het fascisme mag weer niet genoemd worden. 

    Zelfs niet op borden waar de kans groter is dat mensen in de psychiatrie terecht komen 

    Daarmee hunker jij ontzettend naar de holocaust en het fascisme van de jaren 30 en 40. 

    Maar dat zeggen weinig mensen hardop. 

    En weet je die tijd is klaar dat mensen zelfs uitgesloten worden van rechten 

     hulp en erger nog mensen met autisten worden uitgesloten en gemarginaliseerd 

    worden door de lotgenoten van autisme zelf. 

    Was dat niet net zo iets mensen van fee joodseraad die de Duitsers mee hielpen 

    om hun eigen joden te verraden en aan de moffen over te leveren. 

    Ja het begin is hier op het prikbord al bezig en als dat niet genoemd mag worden 

    dan word er gehunkert naar naar deze fascistische praktijken waar zelfs joden hun 

    hun eigen geloofsgenoten hadden verraden en aan de moffen hadden overgeleverd 

    Met kameraadschappelijke groet.