de uitslag

• Roos72

Vandaag de uitslag gekregen van de Bascule.

PDD-NOS met aandachtstekort is eruit gekomen.

Eigenlijk hadden wij het wel een klein beetje verwacht, maar nu wij het zo van de deskundigen te horen hebben gekregen komt het best hard aan.

Het is nu zo echt, tot vandaag dachten wij steeds dat hij er wel overheen kon groeien, maar nu zal hij (en wij) sociale/emotionele dingen moeten gaan aanleren.

Wel gaan er zoals jullie al omschreven honderden deuren open.

Het is allemaal nog wat veel en ik moet het allemaal nog even heel erg goed door gaan lezen, maar hij is al op wachtlijsten gezet voor sociaal/emotionele groepstraining, 1 op 1, sociaal/coginitieve training en uiteraard ouderbegeleiding.

Omdat hij die aandachtsstoornis ook heeft en hij geen moment stil kan zitten en zelf aangeeft dat het zo druk in zijn hoofd is moeten we gaan nadenken over bv. ritalin en zo zijn er nog wel 100 dingen die nu voorbij komen.

Van het weekend ga ik de papieren maar eens goed inlezen.

Nu moet eerst ook nog morgen voorbij zijn, want dan moet zijn zusje voor dagbehandeling voor een biopt van haar darmen. In haar bloed is coeliakie(glutenintolerantie) gevonden en dat moet bevestigd worden.

2 dagen achter elkaar dus even hele heftige dingen. Hopelijk kunnen we het in het nieuwe jaar allemaal op een rijtje zetten en weer gaan genieten van elkaar.

• Susan

Heel veel sterkte met het verwerken van deze uitslag

en heel veel sterkte voor morgen.

• sassie

Herkenbare gevoelens allemaal. Aan de ene kant blij dat je het nu zeker weet en aan de andere kant is het toch een klap in je gezicht.

En heel veel succes vandaag met je dochter, wat ontzettend vervelend, dat onderzoek dat ze moet ondergaan.

Veel sterkte met alles!!!!

Sassie

• Sylvia

Hi Roos,

Wat vervelend allemaal, toch best heftig als je het allemaal achter elkaar hebt.

Heel veel sterkte met je dochter en natuurlijk met alles!

Grtz, Sylvia

• Can

Sterkte Roos, morgen ook.

Geef het de tijd over een tijdje voel je je een stuk beter.

Nu kunnen jullie je zoon de handvaten geven die hij nodig heeft om goed op te groeien

groetjes

Can

• marijke

Hoi Roos,

ja pittig he zo'n gesprek! Fijn dat het nu een naam heeft. Dan kan je daar weer verder mee. Het zal voor jullie nog een heftig jaar gaan worden. Maar je wordt er wel sterker van. En zal meer rust geven. Jullie kunnen gaan denken aan TOG en PGB. En nog meer dingen. Bijvoorbeeld over hoe je je huis indeeld etc. Dus best heavy. En ik kan het weten want wij weten sinds pasen dit jaar, dat wij een pddnos/adhd-er in huis hebben. Er is intussen veel gebeurd. Dat is ook heftig voor je relatie. Probeer goed naar elkaar te luisteren en tijd voor elkaar en jezelf te nemen. Succes! En de beste wensen voor 2008!

• aryk

Beste Roos,

Heftig nieuws allemaal zeg zo vlak voor de kerst.Ik weet niet zo goed hoe ik het aan je moet schrijven dus ben ik maar gewoon direct.Bij kinderen met autisme wil een gluten en caseine (melkeiwit) vrij dieet wel eens goede resultataen bieden ten aanzien van gedrag en gezondheid. En aangezien er bij je dochter een glutenallergie is vastgesteld loont het de moeite om je zoon ook te laten testen. Hier is er niets uitgekomen vooralsnog maar het dieet slaat heel goed aan bij onze zoon vinden wij. Voor verdere info wil ik je verwijzen naar http://health.groups.yahoo.com/group/onderzoekautisme/

Succes en fijne kerstdagen gewenst.Groetjes

• Roos72

Toevallig zei de kinderarts ook direkt toen wij de uitslag van onze dochter kregen; laat hem ook snel testen, want gedragstoornissen zie je vaak bij coeliakie.

Zijn bloedtesten zijn juist negatief.

Wij zaten al te twijfelen of wij hem sowieso maar eens van de suiker moeten afkrijgen en dat glutenvrij is best te proberen.

Maar helaas is het een zwaar dieet(zeker in combi met geen suiker en melk) en hebben we ook met school en de buitenschoolse opvang te maken.

Dus ik twijfel erg of we iedereen in moeten gaan lichten en voor hem ook aparte trommels neer moeten gaan zetten.

In een grijs verleden hebben we al vaker suiker en melk weg gelaten en dat gaf geen resultaat, maar toen was hij nog een stuk jonger.

Heeft hier iemand(jij?) ervaring met een gluten, koemelk en suikervrij dieet als probeersel?

• Can

Onze oudste zoon had op drie jarige leeftijd een allergie voor oa tarwe, melk, soja en andere eiwitten. Omdat hij die allergie al een tijdje had en wij wisten het niet

(hij had al een half jaar ernstige diarree en de kinderarts zei er verder niks aan te kunnen doen) door deze allergie waren zijn darmen beschadigdt met als gevolg dat de vlokken die oa verantwoordelijk zijn voor de suiker en vetten-vertering, al afgestorven waren. dat was ook te zien aan de ontlasting (erg onsmakelijk allemaal)

Hierdoor werden we naar een dieetiste doorverwezen en onze oudste heeft een jaar lang streng op dieet gestaan.Zo mocht hij de allergenen niet maar ook geen suiker en vet.

In het begin ben ik nog actief op zoek geweest naar broodmeel zonder tarwe (dus glutenvrij) maar het kwam voor dat er in dat meel weer andere dingen zaten waar hij weer allergisch op reageerde, iets met appels staat me nog bij,.

Hij heeft toen rijstewafels gegeten inplaats van boterhammen.

Als je nog meer vragen hebt hoor ik het wel,

maar probeer een verwijzing te krijgen voor een dieetiste.

Onze oudste kreeg kalktabletten voor geschreven toendertijd, omdat hij melkprodukten niet verdroeg.

Ondertussen is meneer 9 en heeft nergens meer last van:)

Maar alle uitjes en uit-etentjes waren een ramp:D

groetjes

Can

• hadassah

hoi

Heb hier een zoon met ass +adhd . Wij eten eigenlijk altijd zuivel,suiker,kleurstof, vlees en glutenvrij .

Dit vanwege mijn levensovertuiging. Nu denk je misschien wat blijft er dan over, nou vrij veel eigenlijk. Als ontbijt eten we fruit aangevuld met noten, alles vers en biologisch, soms ook met gedroogd fruit zoals dadels en soms kaneel over de appels. ik kan ons dagmaal wel beschrijven , maar het is makkelijker als iemand meer info wil mij even mailt.

In iedergeval komt hij niets tekort, wij zijn beide gezond, alle vitamientjes die we nodig hebben, als je veel noten, groenten, fruit, zaden, quino, etc. eet

Bij de natuurwinkel heb je trouwens ook veel suikervrije en zuivelvrije en glutenvrije spullen die erg lekker zijn.

Succes

hadassah