Even voorstellen

• Cashew

Hallo Allemaal,

Ik ben Marguerite, moeder van Ruben van 9 met ADHD en PDD-NOS, Kaylee van bijna 8 met ADHD en lichte autitsitsche trekjes, maar niet genoeg om er een diagnose aan te hangen, en tot slot Lieve van nu 6 maanden, die (voor zover ik kan zien) geen van beiden heeft.

Voor Ruben en Kaylee hebben we inmiddels bijna een jaar een PGB, waarvan ze ongeveer 8x per jaar een weekend van gaan logeren.

Ik heb het vermoeden dat ik zelf ook een ASS en/of ADHD heb, dit wil ik volgend jaar uit gaan laten zoeken. Heb ik nog even mee gewacht omdat ik niet wil dat het op mijn zwangerschapsormonen gegooid kan worden.

Verder heb ik een broer(tje) waarvan we sinds een jaar of 2 weten dat hij zeer hoogbegaafd is, ADHD heeft en ook Asperger en PDD-NOS.

De PDD-NOS van Ruben begint zich steeds meer te manifesteren, en dat wil nog wel eens voor wrijvingen zorgen. Gelukkig zitten zowel hij als Kaylee op een heel fijne, normale Jenaplanschool, waar ze heel vanzelfsprekend heel welkom zijn en waar ze hun uiterste best doen om de kinderen goed te begeleiden.

Ik hoop hier af en toe mijn vragen kwijt te kunnen en even mijn frustraties te kunnen spuien.

Oh ja, de naam Cashew komt van de bijnaam die we Lieve tijdens de zwangerschap hebben gegeven. Ik prik namelijk voornamelijk op het zwangeren- en borstvoedingsprikbord.

Groetjes, Marguerite

• judith

hoi Marguerite welcome to the club zou ik zo zeggen…………heb zelf 2 jongens van twee verschillende vaders binnnen het spectrum en na diagnose 1 zijn er veel kwartjes qua mijn familie gevallen…………..ofwel we vallen er allemaal onder maar de meeste zonder diagnose en ja heb je die nog nodig als je boven de dertig zoniet veertigplus bent…wel heel helder van je dat je dit al opvalt……duurt bij sommige wat langer………goed beste wensen voor het nw jaar en prik maar lekker raak……………groetjes Judith

• Cashew

Tsja, ik ben 33,en wil wel de diagnose hebben. Mijn grootste handicap is namelijk dat ik het niet voor elkaar krijg om mijn huishouden en financiën te organiseren. Met een diagnose kan ik een PGB aanvragen voor mezelf, en hulp vragen bij de organisatie ervan. Ik heb mezelf volledig geaccepteerd zoals ik ben, ik ben een mooi mens en kan veel voor anderen betekenen.

Ik heb het geluk dat ik al ruim 10 jaar getrouwd ben met een schat van een man, en eigenlijk een hele stabiele thuissituatie heb: ik heb een vaste baan waarin ik erg gewaardeerd word, mijn man heeft inmiddels een vast contract, en buiten de handicaps om, gaat het erg goed met de kinderen.

Alleen het aangaan van vriendschappen hè, dat is het probleem.

Marguerite

• sassie

Hallo,

Welkom op het prikbord!

Ik ben 31 jaar en moeder van een zoontje van zes, hij is klassiek autistisch. Mijn schoonmoeder heeft een ASS, maar is dus niet gediagnostiseerd.

Hoop dat je hier veel steun zult vinden en info.

Sassie

• Can

Welkom Cashew hier op het prikbord.

Net als jij hebben wij ook een zoon van 9 met pdd nos en adhd. Ook hij gaat naar een jenaplan maar sinds kort gaat het niet zo lekker met hem op school.

Onze jongste zoon is 7, heeft pdd nos en gaat naar het cluster 4 onderwijs.

Spannend dat jij je volgend jaar laat onderzoeken.

groetjes

Can

• wim

Welkom cashew je zult hier vast wel nuttige informatie kunnen vinden

Ik zelf heb nog geen behoefte aan een diagnose. Hoewel mijn kinderen me wel een spiegel voor houden natuurlijk. ik ben wel benieuwt wat het jou opgaat leveren in de toekomst en hoop dat dan ook hier te kunnen lezen .