Hallo Allemaal,
Ik ben Marguerite, moeder van Ruben van 9 met ADHD en PDD-NOS, Kaylee van bijna 8 met ADHD en lichte autitsitsche trekjes, maar niet genoeg om er een diagnose aan te hangen, en tot slot Lieve van nu 6 maanden, die (voor zover ik kan zien) geen van beiden heeft.
Voor Ruben en Kaylee hebben we inmiddels bijna een jaar een PGB, waarvan ze ongeveer 8x per jaar een weekend van gaan logeren.
Ik heb het vermoeden dat ik zelf ook een ASS en/of ADHD heb, dit wil ik volgend jaar uit gaan laten zoeken. Heb ik nog even mee gewacht omdat ik niet wil dat het op mijn zwangerschapsormonen gegooid kan worden.
Verder heb ik een broer(tje) waarvan we sinds een jaar of 2 weten dat hij zeer hoogbegaafd is, ADHD heeft en ook Asperger en PDD-NOS.
De PDD-NOS van Ruben begint zich steeds meer te manifesteren, en dat wil nog wel eens voor wrijvingen zorgen. Gelukkig zitten zowel hij als Kaylee op een heel fijne, normale Jenaplanschool, waar ze heel vanzelfsprekend heel welkom zijn en waar ze hun uiterste best doen om de kinderen goed te begeleiden.
Ik hoop hier af en toe mijn vragen kwijt te kunnen en even mijn frustraties te kunnen spuien.
Oh ja, de naam Cashew komt van de bijnaam die we Lieve tijdens de zwangerschap hebben gegeven. Ik prik namelijk voornamelijk op het zwangeren- en borstvoedingsprikbord.
Groetjes, Marguerite