Hoi hoi,
Weten jullie of er het vaker voorkomt dan “normaal” dat kinderen met PDD NOS naar een logopedist moeten?
Ik graag van jullie.
Thanx
Mijn zoon is pas gaan praten toen hij 3 jaar was. Hij liep toen al een 1/2 jaar bij de logopedist. Daarna ging het best snel, hij had dus wel alle woorden al opgepikt.
Nu is hij (vandaag) 7 jaar en zijn IQ is gemiddeld tot bovengemiddeld, maar een echt gesprek kan je nog niet met hem doen. Of dat zijn pdd-nos is of dat hij nog steeds achterloopt in spraak-taalland weet ik niet.
Toen ik de diagnose hoorde heb ik gegoogled en vond ik dat laat praten een symptoom van pdd-nos KAN zijn.
Maar omdat het zo'n ruime groep is KAN er uiteraard veel een symptoom zijn.
Hier alleen maar fysio ivm het letterlijk op zijn tenen lopen waardoor de hamstrings (spieren in de bovenbenen) te kort waren en daarna voor de fijne motoriek…en wat praten betreft Job zei alles 1 keer zovan je weet dat ik het zeggen kan en vervolgens zei het niet meer………..tot 2,5 jaar en toen sprak ie hele zinnen……de oudste zei al woorden met 1 jaar oud………(asperger) dus ach van alles wat hier…..en wat Roos zegt pddnos is zon grote groep………..is moeilijk te peilen.
groetjes Judith
Hallo Mam,
Het komt inderdaad vaker voor dat kinderen met PDD NOS bij de logopediste komen. Een van de kenmerken van PDD NOS is dat de kinderen een taal/spraak stoornis hebben. Nu is het natuurlijk wel zo dat de taal/spraakstoornis niet bij alle kinderen even ernstig is maar ze hebben vaak wel extra hulp nodig.
Mijn zoontje (nu 7 jaar) sprak amper tot zijn 4de jaar. Ik had wel het idee dat hij alles begreep maar spreken ging niet. Na twee jaar intensieve logopedie en heel veel oefenen gaat het nu prima en spreekt hij net zo goed als zijn leeftijdsgenoten.
En dat is heel belangrijk want het is echt heel vervelend als je niet goed kan zeggen wat je wil of wat je dwars zit.
Dus snel naar de logopediste en veel oefenen, het zal je kind goed doen.
Carla uit Amsterdam
Hallo,
Mijn zoontje heeft ADHD en Pdd-nos en zou een expressieve taalstoornis hebben. Hij is volledig door een logopediste binnenstebuiten gekeerd. Na vele testen, zegt zij dat hij geen expressieve taalstoornis heeft, maar dat door zijn ADHD en PDD-nos hij moeite heeft om een logisch verhaal te vertellen en fouten maakt in grammatica en woordvindingsproblemen heeft. Hij krijgt logopedie en leert hier hoe te reageren in bepaalde situaties, meer in relatie tot mensen.
Caroline
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?