Ik heb hier al een tijdje niet gepost,maar zit nu met een probleem.
Ik ben dus een alleenstaande moeder met een zoontje van bijna 6 Mika,die autistisch is. Mika is klassiek autistisch,loopt op alle fronten achter en zit eigenlijk qua ontwikkeling tussen de 1 en 1,5 jaar.
Door de week word hij tegen 8:15 opgehaald en is er om 16:00 weer van het KDC.
In de weekenden zit hij in een speciale instelling.
Ik werk op dit moment zo'n 14 uur in de week voor Carint. Nu had ik afgelopen vrijdag een sollicitatie via de gemeente (er was ook iemand bij aanwezig van de gemeente),maar op een gegeven ogenblik werd er gezegd dat de werktijden van 8 tot 4 waren. Heb dus gezegd dat dat voor mij geen optie is ivm Mika. Was dat “mens” van de gemeente al kwaad want daar moest ik het niet over hebben.
Werd van de week door haar opgebeld dat ik vandaag moest langskomen voor een evaluatiegesprek over afgelopen vrijdag. Bleek dat ze mij bij dat bedrijf wel wilden hebben van 8 tot 4 uur. De gemeente wil een busje gaan regelen dat Mika elke dag een half uur eerder word opgehaald en een half uur later thuiskomt. Ik ben het hier niet mee eens.'sMorgens zie ik hem een uurtje en s'avonds wil hij om 6 uur naar bed en dan zie ik hem 2 uurtjes. Dit is dus 3 uur op een dag en dan willen ze me daar ook nog eens uren van gaan afpakken.
Toen werd er gezegd dat als ik dit aanbod niet aannam ze me gingen korten.
Ik heb me vanmiddag direct in contact gesteld met de MEE (die regelt alles) en die gaan er nu morgen voor me heenbellen.
Ik vroeg me nu eigenlijk af of meer mensen met dit probleem te maken hebben gehad.