werken?

• bianca

Ik heb hier al een tijdje niet gepost,maar zit nu met een probleem.

Ik ben dus een alleenstaande moeder met een zoontje van bijna 6 Mika,die autistisch is. Mika is klassiek autistisch,loopt op alle fronten achter en zit eigenlijk qua ontwikkeling tussen de 1 en 1,5 jaar.

Door de week word hij tegen 8:15 opgehaald en is er om 16:00 weer van het KDC.

In de weekenden zit hij in een speciale instelling.

Ik werk op dit moment zo'n 14 uur in de week voor Carint. Nu had ik afgelopen vrijdag een sollicitatie via de gemeente (er was ook iemand bij aanwezig van de gemeente),maar op een gegeven ogenblik werd er gezegd dat de werktijden van 8 tot 4 waren. Heb dus gezegd dat dat voor mij geen optie is ivm Mika. Was dat “mens” van de gemeente al kwaad want daar moest ik het niet over hebben.

Werd van de week door haar opgebeld dat ik vandaag moest langskomen voor een evaluatiegesprek over afgelopen vrijdag. Bleek dat ze mij bij dat bedrijf wel wilden hebben van 8 tot 4 uur. De gemeente wil een busje gaan regelen dat Mika elke dag een half uur eerder word opgehaald en een half uur later thuiskomt. Ik ben het hier niet mee eens.'sMorgens zie ik hem een uurtje en s'avonds wil hij om 6 uur naar bed en dan zie ik hem 2 uurtjes. Dit is dus 3 uur op een dag en dan willen ze me daar ook nog eens uren van gaan afpakken.

Toen werd er gezegd dat als ik dit aanbod niet aannam ze me gingen korten.

Ik heb me vanmiddag direct in contact gesteld met de MEE (die regelt alles) en die gaan er nu morgen voor me heenbellen.

Ik vroeg me nu eigenlijk af of meer mensen met dit probleem te maken hebben gehad.

• judith

Hoi is er niet te onderhandelen dat je van bv 09.00 tot 15.00 daar gaat werken? Als het bedrijf je echt graag wil hebben….

Hier gelukkig nooit last van gehad, jongste (pddnos) gaat naar het reguliere onderwijs en we hebben vanaf dat ie een maand of drie was een vaste oppas……..goed wens je veel sterkte en laat die uren niet van je afpakken hoor…..

gr Judith

• marijke

Hoi,

ik zou ook proberen te onderhandelen. Want dit is geen porem. Dit geeft juist hartstikke veel stress. Is dat dan wat ze willen?????

Al zou je een half uurtje later beginnen en een half uurtje eerder ophouden. Dat zou vast al fijner zijn.

Maar goed fulltime werk is natuurlijk ook financieel erg lekker.

Ik zou idd proberen te onderhandelen en dan maar hopen op het beste.

Ga voor je eigen idealan! Jij wilt graag bij je kind zijn. Maar je kind ook bij jou!!!!

• rebekka

ik vraag me af wat dat kdc ervan vindt..

ook vind ik overigens dat ze wel mee denken naar een oplossing, ze kunnen ook geen oplossing aandragen… Feitelijk is het natuurlijk jouw probleem!

• truus

het is hard, maar wel wat rebekka zegt. het is feitelijk jou probleem. Ik ga er van uit dat die mevrouw van de bemeente via de bijstand gaat, maak ik uit verhaal op.

En jij dan meteen zegt, kan niet, want……tja toon je weinig bereidwilligheid.

Mijjn baas wil ook dat ik op mn werk verschijn om 7 uur, terwijl taxi om 7.30 komt.

Probeer te onderhandelen, geef duielijk aan dat je wel graag wilt werken, blijf positief.

dan maak je de meeste kansen. Ik snap ook best dat je bij je kind wilt zijn, maar de baas heeft daar weinig boodschap aan

succes, truus

• ammie

Ik moet ook vaak om 7 uur beginnen terwijl het busje pas om 7.30 uur komt. Maar ja, ik heb makkelijk praten want ik ben gezegend met 2 oudere kinderen en een man die, als het mogelijk is, tegelijk met Brandon de deur uitgaat.

Maar ik ben ook alleenstaand geweest en de oudere kids jonger. Ik had toen een hele goede oppas waar hij toen heen ging. Zij haalde hem ook van het MOD. Hij vond het helemaal leuk bij haar.

Ik snap dat het je koud op het dak komt maar kinderen daar heeft de gemeente en je baas eigenlijk niets mee te maken……….hoe rot dit ook klinkt.

Het enige wat je kan doen is hierboven al gezegd…..vragen of je iets minder mag gaan werken…………………

Er komt een tijd dat ook je zoon wel later naar bed gaat………laat daarom deze baan niet aan je neus voorbij gaan……………………..

Succes en een beetje sterkte!