Hallo allemaal,
even voorstellen: ik ben Sandra, mamma van een lief autistisch meisje van bijna 9 jaar. Al geruime tijd lopen wij ziekenhuis in en uit met ons meisje vanwege allerlei andere bijkomende gezondheidsklachten. er is veel met haar aan de hand dat ziet elke arts,en er is al veel onderzoek met haar gedaan. Een diagnose van het een of ander is (gelukkig) uitgebleven. Opluchting natuurlijk, dat wel. Ze heeft waarschijnlijk “gewoon” erg veel pech met al haar gebreken.
Om aan haar zintuiglijke overgevoeligheid te werken hebben we een “borstel-methode”gedaan. Een methode van de ergo-therapeut, die gigantisch werkt.
Nu zijn wij door het ziekenhuis weer doorverwezen naar “Tomatis” in IJmuiden. Zij kunnen d.m.v. een luistertherapie werken aan verbetering van de spraak-taal problemen. Zij moet in eerste instantie 15 dagen achtereen 2 uur per dag komen, na een week of 3,4 volgt dan weer een sessie van 8 dagen achtereen 2 uur per dag. Ik denk zelf wel dat het een goed iets is, en volgens het ziekenhuis worden heel goede resultaten geboekt.
Nu is mijn vraag hier dus… heeft iemand al eerder met zijn of haar kind deze therapie volgens de tomatis methode gevolgd, en wat waren de resultaten ervan?
Ben hier echt erg nieuwsgierig naar. Op internet lees ik veel goede berichten hierover, maar ik kan niet één ervaringsverhaal vinden.