Wie kan mij helpen?

• Tiny

Hallo allemaal,

De reden dat ik op dit prikbord een oproep plaats is het volgende:

Ik heb een 22 jarige zoon met het syndroom van Asperger( helaas pas veel te laat ontdekt) die door prive-omstandigheden niet meer thuis woont, maar in een sociaal pension. Hij heeft een indicatie voor LZW (24/7) Op het sociaal pension loopt het steeds mis, omdat hij niet altijd begrepen wordt( Meeste inwoners zijn mensen met een psychiatrische achtergrond die weer in de maatschappij moeten leren leven). Ik ben nu op zoek naar een woongroep met gelijksoortigen. Ik heb al gegoogeld, maar kan niet veel vinden. Ik hoop dat er mensen zijn die mij verder kunnen helpen.

• Wil

Hoi,

Misschien kun je hier meer informatie vinden.

Er zijn in ieder geval oproepen om woonvormen te creeren en er zitten mensen die tegen hetzelfde als jij aan lopen.

http://www.mcdd.info/oproepouderswoonvormautisme.htm

Groet, Wil.

• Ingeborg

Hallo Tiny.

Ik weet niet waar je woont maar bel eens met sHeeren-Loo. Hoofdkantoor in Ermelo.telnr:0341-555911. Ik werk daar ook en op een woongroep met clienten met gedragsproblemen. Vestigingen in Lelystad, Almere.

Waarschlijnlijk kunnen ze je nog meer adressen geven van anderen woongroepen.

Succes. Ingeborg

• judith

Misschien niet jou regio maar wellicht hebben ze tips of zo http://www.autstanding.nl/ staat ook dat ze doen aan “Ontwikkelen van een woonvorm” ach nooit geschoten is altijd mis toch..

groetjes Judith

• judith

Oh en probeer eens of Mee iets voor je kan betekenen die zitten in vrijwel alle grote plaatsen…..

gr Judith

• Wil

Hoi,

Dit vond ik nog:

Welke woonvoorzieningen voor volwassen autisten zijn er in onze regio?

Adressen voor begeleid wonen vindt u op www.ribw.nl en www.pasnederland.nl

Adressen van zogenoemde Thomashuizen zijn te vinden op: www.thomashuizen.nl Specifieke adressen van woonwerkvoorzieningen voor mensen met autisme (al dan niet met verstandelijke handicap) zijn bekend bij de Informatie en Advieslijn van de NVA.

Kijkt u ook eens op de volgende websites:

www.woondroomontwikkeling.nl

www.woondroom.com

Ik hoop dat je er wat aan hebt, groet, Wil.

• Tiny

Hallo Judith,

We lopen al bij MEE, maar die zijn of op de hand van het sociaal pension of ze luisteren daar niet goed. Dus daar kom ik ook niet verder mee. Daarvoor dat ik zelf actie wil ondernemen. Zelfs de GGZ vind SP een goede plek. Wanneer leren hulpverleners eens te luisteren ?! Je wordt er als moeder hoorndol van.