Twee jaar geleden had Lorenzo enorm last van migraine, het duurde ook nog eens heel lang. Dus ik ben toen naar de huisarts gegaan, die heeft mij voor de zekerheid doorgestuurd naar een kinderarts. Hij heeft toen een MRI en een EEG gehad.
De uitslag was: Epilepsie(abcenses) en 3 goedaardige cystes zo groot als walnoten.
Hij zat al bijna 2 jaar op logopedie, maar de vooruitgang kwam er niet, hij was meegegroeid maar de achterstand was niet ingehaald. Ook zat ie onder fysiotherapie, voor zijn motoriek, hij viel veel, rent heel houterig, en hij kon de pen/penceel/potlood niet goed pakken.
Hij ging steeds meer op school, in zichzelf keren, kinderen wouden niet meer met hem spelen etc… Na 2 jaar onderzoeken, nog een MRI, 2x EEG's en een psychologische test, kwam eruit PDD Nos,
Nu zit hij in groep 3, en het gaat eigenlijk emotioneel gezien niet zo best. Kindern snappen hem niet, hij snapt de kinderen niet. Hij word gauw verdrietig en is nogal kwetsbaar. De lesstof snapt hij wel, alleen kan hij dat klassikaal niet aan. Hij wilt ook graag vaak op de gang zitten, want hij heeft pijn aan zijn oren/hoofd zegt ie dan.
Afijn, ik kan er nog wel een verhaal aanvast maken, maar nu komt het.
De medische kinderpsycholoog en kinderarts zeiden al: In groep 3 gaat hij het heel moeilijk krijgen, en dat bleek al de eerste maand. Toen hebben wij al een aanvraag gedaan voor SBO. Dan moet je een verklaring hebben, alles invullen etc.. en dan moet he tnaar het zorgplatform van de school. Nu 4 maanden later, ligt het nog steeds bij het zorgteam. 5 febr. krijgen wij dan eindelijk een adviesgesprek.
2 opties zijn er dan: Of hij moet op deze school blijven, met alle gevolgen van dien, hij zit nu al in een kleine klas, maar volgend jaar komt daar een extra klas in, en worden het 30 kinderen, dat gaat hij never nooit trekken.
Of, hij moet naar SBO, wat heel fijn zou zijn, maar die zitten op dit moment vol.
Mijn vraag is, zodalijk word het optie 1, wat kan ik doen om daar tegen in te gaan.