Morgen is het zover: Zoonlief gaat voor de eerste keer naar de logeeropvang. En wat zie ik er tegenop zeg. Ondanks dat het natuurlijk een weloverwogen beslissing is geweest vind ik het heel moeilijk om mijn ventje morgen “achter te laten” in een vreemde omgeving. Hijzelf lijkt het er niet moeilijk mee te hebben, heeft heel enthousiast meegeholpen zijn tasje te pakken. Mijn man heeft diensten kunnen ruilen zodat hij meekan met hem wegbrengen. Hoop dat ons zoontje morgen nog steeds zo tegen de situatie aankijkt en we hem morgen rustig gedag kunnen zeggen zonder drama's.
Zaterdag mogen we even bellen hoe't met hem gaat dus dat doe ik zeker. Nou ja, het zal heus wel goed gaan, moet mezelf even streng toespreken!!!!!
Leuke anekdote:
Vanmiddag liet ik hem zijn nieuwe toilettas zien en vroeg hem of hij wist wat het was.Nee dat wist hij niet. Nadat ik vertelde dat het “toilettas” heet, zei hij meteen: “Ooh dus daar moet ik in piesen”. Hij zei het met een heel serieus gezicht/
Eerst lag ik lettelijk over de strijkplank heen van de lach maar heb hem snel verteld en laten zien waar het ding echt voor dient.
Hij heeft wel vaker van die opmerkingen, meestal heeft het dus te maken met taal letterlijk nemen.
Laat nog weten hoe hij het heeft gehad van het weekend.
groetjes Sassie