Ik ben nieuw!

• o0Juniper0o

Hallo lieve mensen!

Ik ben hier pas komen kijken, om wat informatie op te zoeken. Ik zag vervolgens dit prikbord, en vondt het er erg gezellig en informatief uitzien. Het leek me dus leuk om me hie raan te melden, en af en toe met jullie mee te kletsen! Tevens zit ik ook met een vraag, maar die zal ik in een appart topic plaatsen. Laat ik me eerst maar eens voorstellen.

Ik heet Anouk, en ik ben 18 jaar oud. Ik heb PDD-NOS, maar wordt opnieuw gediagnosticeerd omdat er schijnbaar veel van Asperger bij zit. Mij maakt het allemaal niet zo veel uit, ik blijf wie ik ben :-).

Op mijn 12e is eruitgekomen dat is dus iets van Autisme heb. Sindsdien heb ik op speciaal onderwijs gezeten, en heb met veel moeite mijn VMBO-T diploma gehaald.Daar was ik heel erg blij mee, aangezien ik erg gepest ben. Daarna heb ik een opleiding SPW gedaan. Helaas ben ik hiermee gestopt, omdat een grote school voor mij veel te veel prikkels gaf, en ik zodoende in een depressie terecht kwam.

Nu gaat het al een stukje beter. Ik ben de medicijnen aan het afbouwen, maar kan geen passend werk/opleiding vinden. Ook is mijn WAJONG uitkering afgewezen, met de volgende reden: Dat ik het een half jaar heb volgehouden bij de Albert Heijn, en omdat ik mijn VMBO-T heb gehaald. Zo raar..

Nouja, verder is het misschien wel leuk om wat persoonlijkere dingetjes te vertellen. Ik hou erg veel van lezen, schrijven, tekenen, dieren, wandelen, shoppen, (Dat doet elke meid natuurlijk xD), en computeren.

Vragen? Stel ze gerust, en ik zie jullie op het prikbord!

xXx Anouk/Juniper

• Susan

Geen vragen wel een tip:

Ik weet niet hoelang het is geleden dat je je WAJONG hebt aangevraagd? Hoe dan ook; je hebt er recht op!!!!

Ga, als het nog kan in beroep en schakel een jurist van bv. MEE in, of vraag hem nog een keer aan en doe dit ook met hulp van bv MEE.

Mijn eerste aanvraag is 10 jaar geleden ook afgewezen, vorig jaar in eerste instantie weer, maar met hulp van een jurist van MEE, heb ik hem nu toch.

Ik heb MBO-Administratie, directiesecretariaat gedaan en aan de hand daarvan dacht men dat ik wel binnen het normale bedrijfsleven aan de slag zou kunnen. Intussen is overduidelijk dat dat niet het geval is.

Oja, Welkom hier:)

Susn

31 PDD-nos

• o0Juniper0o

Hai Susan,

Hartelijk bedankt voor je reactie! Inmiddels hebben we te horen gekregen van stichting MEE, maar hebben daar zelf naar moeten zoeken. Hele erg bedankt voor je reactie, want we wisten niet dat je bij stichting MEE een jurist kon inschakelen! Ik heb 2 maanden geleden mijn WAJONG uitkering aangevraagd.

Hartelijk bedankt!!

xXx Anouk

• Susan

Bij je afwijzing staat de termijn waarbinnen je in beroep kan gaan. Ik geloof dat het zes weken is?! Weet ik niet, moet je zelf even nakijken.

Je kan natuurlijk altijd nog een keer de WAJONG aanvragen (dit keer met hulp) en ik weet zeker dat dat je gaat lukken!

Succes en natuurlijk graag gedaan:)

Susan

• Tries

hoi

Als de Wajong-uitkering is afgewezen, kan men binnen 6 weken bij het UWV in beroep gaan.

Bij een afwijzing is het belangrijk alle stukken te bewaren. Als geen werk gevonden wordt of het werk lukt niet, dan kan men zich opnieuw aanmelden met het verzoek het dossier te heropenen. De toewijzingsprocedure start opnieuw en in veel gevallen wordt een Wajong-uitkering alsnog toegewezen.

succes

tries

• ammie

Van harte welkom Anouk!!!!! Ik hoop dat je je hier thuisvoelt!

Groetjes, Ammie

• sassie

Hoi Anouk,

Welkom op dit prikbord!

Ik hoop dat het met die Wajong uitkering goed komt, je hebt er recht op tenslotte. Nog bedfankt voor je reactie op mijn topic van het uit logeren gaan van mijn zoontje het is iedereen heel erg meegevallen!!!!

Sassie

• judith

Hoi Anouk,

Welkom hier, ben een moeder van 2 jongens binnen het spectrum en de oudste is maar een jaartje jonger dan jij en heeft asperger……heb jij nog broers of zussen?

Goed hoop voor je dat het lukt met de wajong…..

groetjes Judith

• marco den Haan

Hoi Anouk,

Welkom!!

Groeten

Marco

Vader van Matthijs van bijna 9 met Asperger

• marijke

Leuk! En gezellig! Welkom!

Ik ben (volgende week) 30 jaar. Moeder van 2 jongens. 3 en 5 jr. Oudste van 5 heeft adhd en pddnos. Hij zit op het MOD.

Op dit moment gaat het niet zo lekker. Dus fijn even van ons af prikken.

Groetjesssssss