speciale fiets

• jolanda

Hoi iedereen,

Weet iemand of er ook speciale fietsen zijn voor kinderen die nog niet kunnen fietsen maar te groot zijn voor loopfietsjes? Ons zoontje van 5 jaar (ASS en ADHD)

is verstandelijk 2,5 jaar en of het daar aan ligt of dat het door zijn autisme komt, hij weigert om op een driewieler te “fietsen”. Hij heeft 2 loopauto's maar daar wordt hij nu toch echt te groot voor!! Wie kan mij helpen?

Alvast bedankt,

Gr Jolanda

• wim

Hoi mijn zoontje van 6 kan ook nog niet zelf fietsen maar we hebben voor hem een aanhang fiets gekocht en dat gaat heel goed

• jolanda

Hoi Wim,

Bedankt voor de tip maar ik zou dan bang zijn dat hij zijn handjes los laat omdat hij geen gevaar kent, doet die van jullie dat niet dan?

• Susan

Er zijn volgens mij ook speciale tandems waar een kind voorop kan zitten, maar niet kan sturen.

Susan

• wim

nee dat niet. maar de een is de ander niet hé.

wat je verteld over geen gevaar zien daarom is het ook wel een veilig idee dat hij mooi achtermij aankomt en niet heen en weer zwalkt. Maar je hebt gelijk, moeten ze natuurlijk wel het stuurtje vast houden.

Ssssst niet veder vertelen hoor hij is er een keertje van af gekukeld dat was op een bos padje toen we over een boom stronk hobbelde. we konden er wel om lachen zo met zu,n tweetjes.

• truus

wij hebben van de gemeente zo'n fiets gekregen waar Susan het over heeft. Zoonlief zit voorop ( hij is 8 ), trapt gewoon mee, maar kan niet sturen. ideaal. heb er zelf een kinderzitje achterop gemaakt, zodat ik toch met beide jongens kan fietsen.

Met onze zoon was het ook niet vertrouwd om hem te laten fietsen, eerts een driewieler gehad, maar dat was ook leven sgevaarlijk, die hebben we overigens zelf gekocht.

Er is nog eimand op dit forum die zo'n fiets heeft gekregen van de gemeente.

Truus

• pieter

Ik heb ook een fiets van de gemeente. Onze Luuk van 7 zit voorop in een soort rolstoel. Geweldige fiets!! Hij vind voorop zitten geweldig. We zijn nu aan het oefenen met een tandem zoals Truus schrijft. Ook fantastisch. Luuk is daarvoor mototrisch eigenlijk net iets te onrustig……er zijn zeker oplossingen. Raadpleeg vanraam.nl eens.

Groet Pieter, vader van Luuk, klassiek autist met verstandelijke beperking

• Susan

Ik gokte er eigenlijk een beetje op dat je zou reageren;)

• aryk

Zo'n fiets heet een ouder-kind tandem. Bijvoorbeeld van het merk co-pilot. ALs je even googled komje ze dan wel etgen. Niet alle gemeentes vergoeden ze zoals bij ons. Maar via Marktplaats worden ze ook wel aangeboden onder ouder-kind fites in de categorie tandem.

Succes het is een echte aanrader ik fiets er al een paar jaar op samen met mijn zoon.

Groetjes.

• jacquelien

Wij hebben ook een tandem van de gemeente geen ouder kind tandem

want daar is onze zoon alweer te groot voor. Maar het is ideaal eindelijk kan je als gezin eens samen fietsen.

En we hebben een speciale driewieler voor hem kijk maar eens op de site van meyra.nl daar kun je die fietsen bekijken.

succes met het aanvragen.

groetjes Jacquelien