Hallo allemaal.
Ik zit met een vraag die geen hulpverlening kan beantwoorden, tot nu toe.
Wellicht heeft er iemand tips.
Vraag: Straffen of negeren.
Verhaal:
Dochtertje van 3 jaar, sociaal/emotioneel van 2 jaar. Krijgen eind februari de diagnose. Dus geen iedee hou wij haar moeten begeleiden.
Als zij niet luistert omdat ze in de gordijnen hangt en je hebt haar op ooghoogte anngesproken 3x,heeft het zin om haar dan op de strafmat te zetten?
Ze huilt dan en doet zichzelf soms pijn.
Heb ook geprobeerd om haar van de gordijnsituatie aftehalen en wat anders aanbieden. Maar ze wordt dan boos als ik haar uit de gordijn haal.Ze heeft een woedeaanval die 30 min. kan duren. Ik negeer haar maar naar paar keer volhouden lijkt ze van alle pogingen niets te leren.
Ik probeer haar als een 2 jarige te zien en ze zit dan ook 2 min. op de gang.
Maar dat zelf pijnigen vind ik heel erg. Eerst trooste ik haar maar nu reageer ik nonchalent en geef er geen aandacht aan. Want ik vermoed dat ze niet op de gang wil en zichzelf pijn doet om daar weg te kunnen. Ze doet zich echt erg pijn. Onvoorstelbaar……Weet niet hoe ik op haar moet reageren of hoe ik diudeliujker kan zijn wat ik van haar verwacht. Als ze boos is denk ik dat ik onduidelijk ben, toch?
Tja, heb geen gebruiksaanwijzing gekregen bij de geboorte. Dit is een grapje natuurlijk.Bladzijde is vol dus de groeten van Ingeborg.