Omdat het topic“Wat te doen” bij mij nogal wat herinneringen opriep en ik zeker niet het topic in de soep wil helpen, hier toch mijn verhaal;
Zoals ik eerder vertelde gaat het eigenlijk de laatste tijd met mij ontzettend goed, maar nu blijkt ook steeds meer dat ik uit twee delen besta; een grote, sterke en wijze Susan en met haar gaat het als een trein. (zie mijn topic)
Maar ook zeker een kleine Susan die altijd ontzettend veel vanzichzelf vroeg en nog steeds vraagt en zij vind dit alles dood en doodeng. Het mag niet, lijkt wel.
Als ik 25 jaar terugga in de tijd, zie ik mezelf echt als klein meisje naar boven gestuurd, wel snappend dat ze iets gedaan heeft wat niet mocht, maar ook wetend dat ze het wéér niet goed gedaan had en zelfs Kleine Susan stelde al zoveel eisen aan zichzelf… Toen is het slaan en knijpen begonnen. Ik wilde het goed doen, maar ik deed het weer verkeerd.
Juist nu het zo goed gaat, komt dat kleine meisje weer boven. Ze wil het graag goed doen, dat veeleisende is nog echt niet over, maar het lijkt of ze het tegen wil houden dat het goed gaat.
Dit heeft als gevolg dat ik niet altijd mijn handen onder controle heb. Resultaat? Mezelf slaan en knijpen en nog het meest enge; mijn keel willen dichtknijpen en dan het liefst met mijn kussen op mijn gezicht.
Het was een poosje weg dat ik dit voelde, maar vooral in de tijd dat ik “depressief”was, heb ik dit ook heel sterk gehad. Groot verschil met toen is dat ik het toen tegen kon houden en het nu echt lijkt of mijn handen niet van mij zijn.
Ik weet inmiddels dus de oorzaak en ik weet ook wat ik er aan kan doen. Ik ben er dus mee aan het werk, maar dat is hartstikke moeilijk.
Susan
PDD-nos