mcdd diagnose

• Esther

Hallo, ik ben nieuw op “deze plek”. Dinsdag 29 januari hebben wij de diagnose McDD met forse hechtingsstoornis gekregen voor ons zoontje van 5.

nu weet ik niet waar te beginnen, wat te doen? ik ben erg emotioneel en moet het echt verwerken maar daarnaast kunnen we nu eindelijk hulp krijgen en is er een gevoel van opluchting.

de erkenning van de omgeving is ook prettig, ik heb jaren hulp gezocht en werd amper serieus genomen, bijna niemand geloofde dat er iets was met dit kindje.

als iemand denkt adviezen of tips voor mij te hebben op wat voor een gebied dan ook dan neem ik ze ter harte. op dit moment ben ik echt aan het zwemmen en zoeken. en af en toe verdrink ik er even in.

alvast bedankt! Esther

• Can

Heel veel sterkte. Ik weet helaas niet zo heel veel van mcdd af. Maar ik herken wel jouw gevoelens van rouw en verdriet en toch ook herkenning en erkenning.

Ik weet nog wel toen wij de diagnose kregen (pdd nos) ik alles wat vast en los zit ging lezen daarover.

Sterkte,

groetjes

Can

• Tukkergirl

Hallo Esther

Een mooie link is http://www.mcdd.info/

Onze dochter is 3 jaar , zij zit voor de “malle” molen.

11 febr. observatie door de orthopedagoog van de peuterspeelzaal en eind februari wordt ze 6 weken , gedurende 2 ochtenden geobserveerd.

We weten ook nog niet wat er precies aan de hand is , maar denken wel aan ADHD / McDD of iets dergelijks.

We hebben een zoontje van bijna 7 , met PDD-NOS, dus we zijn al een beetje bekend in deze “vreemde” wereld.

Maar heel veel sterkte de komende periode / tijd

Thea

• judith

Hoi Esther,

Welkom hier, de dames voor me hebben al zon beetje gezegd wat ik ook denk. Weet verder ook niks van mcdd etc etc mijn jongens hebben asperger en pddnos en ik kom hier al een jaar of 6 of zo..wens je heel veel sterkte met je zoektocht en hoop dat je hier ook lekker je “ei” kwijt kunt (dat doe we allemaal zo op zijn tijd :-) )

groetjes Judith

• ammie

Van harte welkom!

• Eline

Hoi Esther,

Mocht je nog zoekende zijn naar lotgenoten, dan weet ik een heel goed forum voor je, http://jongekinderenmeteenass.yourbb.nl/ . Je moet je wel even aanmelden omdat het niet voor iedereen te lezen is vanwege de privacy. Maar er zitten daar heel veel mensen met jonge kinderen met een ass, en ook met mcdd. Dus ik denk dat je daar veel aan kunt hebben.

En verder ben ik heel benieuwd waar je de diagnose mcdd hebt gekregen. Want meestal geven ze die diagnose niet aan een kind van 5 jaar.

Groetjes, Eline

• Esther

Hai Eline,

Bedankt voor je tip en de link! ik ga me zeker aanmelden, dit klinkt als hetgene wat ik zocht.

Diagnose is gesteld door het multi-disciplinaire team van polikliniek voor kinderpsychiatrie De Twee Stromen in Zutphen. Ik wist helemaal niet dat dit niet vaak voorkomt ( gediagnosticeerd wordt ) bij 5-jarigen, ook handige informatie, dank je, ik wil alles weten…..

Moos wordt over ruim een jaar opnieuw “bekeken” omdat hij zo jong is, dat wel.

groetjes, Esther

• Eline

Hier bij het Centrum Autisme in Oegstgeest zeggen ze dat ze de diagnose MCDD pas op veel latere leeftijd stellen, meestal pas in puberteit. Tot die tijd geven ze een uitgestelde diagnose. Ik vind dat heel jammer, want als ouders wil je toch graag een diagnose hebben, ook voor een PGB en voor speciaal onderwijs.

Ik zie je dan op het forum wel!