Mijn dochtertje (volgende maand wordt ze 7) is een klein half jaar geleden gediagnosticeerd met PDD-NOS + ernstige gedragsstoornis. Via centrum autisme staan wij wel op de wachtlijst voor begeleiding en therapie, maar helaas zijn we nog steeds niet aan de beurt :-(
Maar goed, zij doet anderen dus pijn. Soms lijkt het wraak, soms weer niet. Maar vaak ook gebeurt het in het geniep. 4 weken vóór wij de uitslag kregen ben ik bevallen van een derde dochter, deze is nu 5 maanden. Mijn oudste was totaal “in love” met haar nieuwe zusje. Geweldig, aangezien we toch wel onze twijfels begonnen te krijgen hoe dat nou toch met haar moest.
Maar helaas heeft ze het sinds kort ook op de baby gemund :-( Mijn middelste dochter is altijd al het mikpunt, maar nu langzaamaan moet ook de baby het gaan ontgelden. En vandaag was het dus zover dat ze op het voorhoofd van de baby heeft staan duwen met haar nagel en daarna met haar nagel erop kraste. Natuurlijk “geniepig” terwijl ik op de wc zat. Mijn jongste krijste het uit. Maarja ik moet toch ook weleens naar de wc! Hoe moet dit nou??? Weet het echt ff niet meer :-( Het gaat de laatste 2 weken weer zóo slecht met haar. Maar wat we ook proberen, niets helpt… echt om moedeloos van te worden. Weet me echt ff geen raad….