Wonen?

• Lotte

Ik heb op zoek naar een geschikte woonvorm voor mijn broertje waarbij onlangs Autisme is vastgesteld.

Hij is 21 jaar en zegt dat ie werkt. Met name ‘zegt dat’ aangezien hij eigenlijk over alles (en echt ook ALLES) liegt. Volgens de psychiater is dit compensatie-gedrag.

Tot ongeveer anderhalf jaar geleden kwam hij eigenlijk redelijk goed mee, wat opleiding betreft dan, hij heeft dan ook zijn VWO-diploma weten te behalen.

Nu mijn vraag; inmiddels is gebleken dat zelfstandig wonen geen optie is, dat kan hij gewoon niet. Maar constante begeleiding is ook niet echt nodig. Wij denken zelf aan een woonvorm waarbij hij in een groep zal wonen en er elke dag een paar uur iemand langs komt om te kijken of alles goed gaat.

Bestaan er zulke woonvormen? Zo ja, waar vind ik die?

Hij is een beetje een randgeval dus tot nu toe blijkt de speurtocht naar een oplossing vrij lastig.

Wie weet hier meer van?

Groetjes

Lotte

• carla van dewaal

hallo lotte.

er bestaan van die woon vormen.

mischien zou je bij MEE of het autisten centrum.

kunnen informeren.

of mischien via internet.

als je woonvormen voor mensen met autisme.

intypt.

groetjes carla

• Girlkickboxer23

Misschien is het RIBW een optie, of dat jullie zelf de begeleiding op je nemen door middel van een PGB. Dat hij wel zelf in een huurwoning zit, maar dat jullie de geldzaken en dergelijke regelen, en elke dag of naar gelang nodig bij hem langs komen.