bevestiging

• Jessica

Ik kreeg vandaag te horen wat ik allang verwachte. Mijn zoon heeft autisme. Na 10 jaar vechten om er achter te komen wat er nu mis was kreeg ik vandaag de bevestiging. Hij is nu 11 jaar oud

Er werdt eerst vroegtijdige Dyspraxtie vast gesteld en daar is hij altijd naar behandeld. Toen dyspraxtie en zo ging het even door. Later een vorm van PDD-NOS maar wat hij nu echt had konden ze me niet zeggen. Tot nu dan en ik wil hem geen stempel op drukken maar we hebben hem al die jaren verkeerd behandeld. Hij was een normale jongen en zo moest je hem aan pakken maar wat we ook deden het lukt maar niet.Het was zelfs zo erg dat ik hem het huis uit moest doen omdat het tussen hem en mij niet ging en voor het fout zou gaan moest ik wel dat besluit nemen met veel pijn in mijn hart. Hij is anders en dat geef ook niet maar nu kun je gericht gaan werken. Zodat hij ook weer thuis kan komen wonen.

Als advies kregen we mee om hem bij de kinder psycholoog en kinder genees kunde te Nijmegen te laten testen en maatschappelijk werk zodat school en mijn ouders (daar woont hij) en ik op een lijn komen en hem allemaal dezelfde aanpak gaan doen zodat het voor hem duidelijk wordt.

Jessica.

• Ingeborg

Hallo Jessica.

Fijn dat je nu verder kan met je zoon. Maar ff voor de duidelijkheid: wat voor vorm van autisme spreek je nu over?

Wat erg dat het zo lang geduurd heeft maar komt ook ws door de ontwikkeling van je zoon, of niet? Wij zitten nu in de molen en alles nieuw. De diagnos moeten we eind deze maand krijgen. Heel veel sterkte.

Ingeborg

• o0Juniper0o

Hai Jessica!

Goh, eindelijk is het gelukt joh! Ik zou er twee meningen over hebben: aan de ene kant zou ik blij zijn, maar aan de andere kant zou ik het ook wel moeilijk vinden..

Volgens mij *als ik ik het goed heb gelezen* is dat bij jou ook een beetje zo. Maar geef de moed niet op, want je bent al een heel eind gekomen! Goed gedaan hoor!

Succes ermee,

Anouk