Hallo,ik hoop dat iemand ons kan helpen,wij zitten met het volgende; Mijn zoon is nu 9 jaar oud,al vanaf zijn geboorte heb ik het gevoel dat het een ‘'speciaal’'kind is.
Hij wil nooit knuffelen,zit vaak in zijn eigen wereld en is dan moeilijk te bereiken,heeft last van tics(op zijn vinger bijten,met zijn mond trekken e.d).Ook heeft hij woorden die hij maanden lang gebruikt en de hele dag roept,hij neemt deze over van tv of films b.v "showtime''.Toen hij 5 jaar was hebben we hem al een keer laten testen,hier kwam niet veel uit omdat hij nog te jong was!! Op school is hij blijven zitten in groep 3 omdat hij niet goed kan lezen,hij zit nog steeds in av 2.Ook maakten zijn juffen zich zorgen omdat hij moeilijk contact maakt met leeftijdsgenootjes,erg stil is,niks durft te vragen e.d,hij is vorig jaar 3 mnd thuis geweest ivm buikpijn,ze hebben hem onderzocht ivm die pijn maar hier is niks uit gekomen,dit moet dus psychosomatisch zijn.We hebben hem na de zomervakantie naar een andere school gedaan omdat we zijn verhuisd (dalton onderwijs).Wel hebben we hem nogmaals laten testen omdat we echt het idee hebben dat er iets met hem is ,vorige week hebben we de uitslag gehad en daar zijn we wel een beetje van geschrokken,hij blijkt een erg laag IQ te hebben n.l 68.Dit is wel vreemd want op zijn nieuwe school haalt hij hoge cijfers en ook zijn cito toets heeft hij goed gemaakt,alleen met lezen blijft hij nog ver achter,nog steeds av 2.Ook kwam er uit de test dat hij een tactiele over gevoeligheid heeft,vandaar dat hij niet wil knuffelen??!!Op zijn nieuwe school gaat het dus mbt leren wel oke maar ook daar denken de juffen dat er iets met hem aan de hand is.Hij maakt vreemde geluiden en zit in zijn eigen wereldje,hij heeft 1 vriendje en is erg beinvloedbaar,hij doet alles wat dat vriendje hem vraagt! Ik weet niet zo goed wat ik nu moet doen,dat onderzoek bureau raadde ons aan hem naar speciaal onderwijs te doen,ik weet niet of dit verstandig is,hij haalt toch goede cijfers?!Ien hij heeft het volgens mij wel naar zijn zin,ik wil ook graag weten hoe ik met hem om moet gaan,hij is zo veel anders als zijn broertjes,voordat we gingen verhuizen zat hij b.v uren in de trapkast,de verhuizing was te veel voor hem.kan het zijn dat hij toch een vorm van autisme heeft en dat ze dit bij het onderzoek niet hebben gezien?kan het zijn dat hij die IQ test zo slecht heeft gemaakt omdat hij in een vreemde omgeving zat met vreemde mensen om zich heen??Wie o wie kan ons helpen……alvast bedankt,groetjes Han.