2 maanden geleden kregen bij de diagnose voor onze zoon(7); pdd-nos. Met die diagnose beloofden ze veel trainingen, etc.
O.a. sociaal/emotioneel groepstherapie. een sociaal/cognitieve groepstherapie, individule en ouderbegeleiding. We wisten dat er wachtlijsten zouden zijn, maar gisteren kreeg ik te horen dat hij wel op de wachtlijst stond, maar dat hij nog niet in aanmerking komt omdat hij nog geen 8 is. En dat wisten ze 2 maanden geleden nog niet.grrrrrrr
Hopelijk start de ouderbegeleiding wel snel, want ik ben wel eens benieuwd hoe ik nu met bepaalde situaties om moet gaan. het gewonen huist, tuin en keuken opvoeden dat werkt helaas niet.
Afgelopen weken was zijn zusje flink ziek en het is nog allemaal erg spannend en meneer voelt dat haarfijn aan. Hij is gelukkig wel lief voor haar, maar ondertussen moppert hij tegen anderen dat ze nepziek is en vertoont heel ernstig fratsgedrag thuis. Hij krijgt naar ons idee echt nog voldoende aandacht, want als de 1 met zijn zieke zus bezig is, dan krijgt hij aandacht van de ander.
Misschien kan 1 van jullie mij uitleggen wat ik bijv moet doen als hij met een stift op de deur tekent: ik leg uit dat dat niet hoort en dan hoop ik dat hij het vanaf dan snapt, maar nee hoor, 1 week later zit het computerscherm onder en andere dingen of hij begint behang te scheuren en zo kan ik nog wel even doorgaan. Het zal wel aandacht trekken zijn, maar hij is verdorie 7. Hoort dit bij pdd-nos of zouden meer kinderen het doen op die leeftijd?