eetteam

• marijke

Nou luitjes, heeeeeeeeeeeeeeeeeftig weekje…

Gister werd ik 30……………Jaaaaaaaaaa, nu mag ik dan echt over ‘vroeger’ praten. Een hele drukte. Maar heeeeeeel gezellig! Groot bord in de tuin. Met balonnen. Op het bord stond; Het is niet aan haar te zien, marijke wordt vandaag 3 keer 10. Leuk he? Had een vriendin stiekum gemaakt.

En morgen gaan we naar het eetteam in groningen. Heb hier hoge verwachtingen van. Maar we zijn ook wel wat afwachtend. Want tja als wij het niet meer weten hoe moeten zij het dan doen?

Nou we hopen morgen dat we meer te weten komen. Ik hou jullie op de hoogte!

see ya!

• truus

spannendddddd, waar zit dat eetteam in groningne bij dan?

truus

• Roos72

Marijke,

Ik hoor heel graag hoe jullie ervaringen zijn bij een eetteam.

Wij wonen dan wel niet in Groningen(en niet eens in de buurt), maar onze dochter moet met spoed naar een gedragstherapeut omdat ze niet meer eet. Eerst nog kleine beetjes, maar nu bijna niets meer.

Zij moet het via het jeugdriagg doen met alleen een gedragstherapeute en niet zoals ik gelezen heb op nee-eten bij een compleet team van een psych, dietist en arts. Voor zover ik weet.

Jij succes en laat je ons horen hoe het is geweest?

• judith

he nog van harte met je verjaardag en pas na je 40ste mag je over vroeger praten

:-) hoor……

Hoop dat het eetteam voldoet aan je verwachtingen…we lezen het hier vast wel…

groetjes Judith

• Ingeborg

Succes in Groningen.

Ingeborg.

• marijke

Hallo, ik zou even weer jullie op de hoogte brengen.

We zijn dus bij het eetteam in groningen geweest. Dit zit in het academisch ziekenhuis daar. Er zijn ongeveer 6 eetteams (dacht ik) in nederland. Google maar even voor de adressen.

A.s. dinsdag moeten we weer heen. Dan naar de kinderpsychiater. Na dat gesprek wordt een plan gemaakt. Dus maar weer afwachten. Maar goed we zitten in de molen en de kinderarts ook in dat het zo niet langer kan. Onze zoon is 5 jaar en 3 mnd. Hij is 15,15 kilo en 1,08 meter groot.

Ik weet niet of dit normaal is. Zijn gewicht zowiezo niet. Maar hoe groot horen 5jarigen nu ongeveer te zijn??

doei doei geniet maar lekker van t mooie weer. Doe ik ook ;-)

• Roos72

Mijn dochter is 1,06 met haar 5,5 jaar en woog vorige week nog net geen 15 kg.

Omdat zij wel 16 kg heeft gewogen en nu maar blijft afvallen zou er een sonde inmoeten als ze onder de 14,5 kg is. Bij een curvelijn van -2,5.(zie lijsten kinderarts en ook wel ergens op internet)

Nu heeft zij wel net een gediagnosticeerde coeliakie.

Is jouw zoon daar al eens op gecheckt?

Gemiddeld is een kind van een jaar of 5 rond de 1.10(dus dat valt nog wel mee), maar wel wat zwaarder. rond de 19-20 kg.

Daarnaast zegt onze kinderarts altijd–> licht en klein is niet erg, als ze maar hun eigen lijntje blijven volgen en niet afvallen. Daarnaast moeten ze natuurlijk ook gewoon eten.

Sterkte en houdt ons op de hoogte!!

• judith

Hoi marijke ik heb het boekje er even bij gepakt met 5 jaar is de ondergrens 104 cm en de bovengrens 122 cm gemiddeld 114 cm qua gewicht moet je weer kijken naar de lengte en niet de leeftijd en bij jongens (vorige berekening ook hoor voor jongens) bij zijn lengte van 108 is de onderlijn 15 kg de bovenlijn cq grens 20 kilo en het ideale gemiddelde is 18 kilo.

Onze Job zit qua gewicht altijd onder de middenlijn soms er net tegen aan en qua lengte boven het gemiddelde…… dus zo beroerd doet je zoontje het niet hoor…..hij zit niet onder de onderste lijn qua gewicht en te kort is ie ook niet….vergeet niet dat ze op die leeftijd ook veel groeistuipen hebben en als zich dat concentreerd op de lengte ja dan hebben ze daar energie voor nodig en niet voor het gewicht….

groetjes Judith