school inspectie

• carla van dewaal

hallo allemaal.

ik heb met de leerling ambtenaar gebeld.

met de vraag of ze onze zoon op zo n kort termijn van school mochten sturen.

ze wist van het hele verhaal.

het blijkt dat het door iemand eerst moet worden bekeken.

en als die ja zegt dan mogen ze hem verwijderen van school.

zij zou contact op nemen met de school.

want ik mocht het van de directeur niet naar buiten brengen.

dat vond ze te zot voor woorden.

tot nu toe heb ik nog niks gehoord.

anders had ik niet gebeld.

maar hoe moet ik mijn zoon na de vakantie vertellen

dat hij niet meer naar school mag.

en dat hij thuis moet blijven.

is dit nou nederland.

waar alle kinderen recht hebben op onderwijs.

maar als een kind iets anders is overal buiten valt.

groetjes carla

• Can

Wat erg zeg dat zoiets kan in Nederland. Is er geen andere school bij jullie in de buurt die geschikt is voor je zoon? Ik kan me voorstellen dat je deze school niet meer zo hoog in je agenda hebt staan.

Sterkte met alles

groetjes

Can

• marco den Haan

Hoi Carla,

Dit klopt inderdaad niet en zoals jij zegt heeft elk kind recht op onderwijs, althans volgens de wet.

Wij hebben hetzelfde meegemaakt met onze zoon op de kleuterschool. Volgens de schoolleiding kon hij de lange dagen niet aan en mocht hij 2 middagen thuisblijven. Wij waren het daar niet mee eens en hebben dit ook besproken met de leerplichtambtenaar. Deze had al contact gehad met de school en hiervoor

ook akkoord gegeven, zonder dat wij hiervan wisten.

Ik hoop voor jou dat er op korte termijn een oplossing komt.

Groeten en sterkte

Marco

• anna68

ja wat is dit nu?mijn zoon heeft adhd en odd sinds de school weet dat hij naar een kluster 4 school gaat is het mis.hij krijgt les buiten het klas lokaal,mag niet meer mee met de gym dan word hij naar huis gestuurd en “mag”later weer terug komen en nu krijg ik vandaag te horen dat hij nu donderdag niet mee mag met het klassen uitje ik ben woest hij moest maar thuis blijven.waar is die schoolinspectie nu?ik mag mijn zoon niet zonder goede reden thuis houden maar de school mag hem schijnbaar wel zonder reden naar huis sturen.

• Nikki

Mijn zoon zit momenteel op het Max J Schreuder op Slinge in Rotterdam,Ik zou tegen alle ouders willen zeggen.Doe je kind NOOIT op deze school!Deze school zit vol met geweld,leraren worden door de leerlingen geschopt en geslagen.Hier ben ik zelf getuige van geweest.Mijn zoon word al vanaf week 1 lastig gevallen door diverse kinderen van die school,hij word gespest geschopt en geslagen noem maar op.gedreigd dat ze hem voor de metro willen gooien,Ik heb de wijkagent er al bij gehaald,diverse gesprekken op school gedaan,mijn kind mag een kwartier later op school komen en een kwartier eerder naar huis,met toestemming van de directeur de heer Capelle,Die overeens bij geen 1 gesprek is geweest,nee daar heb die meneer zijn hulpjes wel voor.De wijkagent was het er niet mee eens omdat MIJN kind hier het slachtoffer is,Maar goed met al en al is het gezeik er alleen maar erger op geworden,En heb ik besloten om mijn kind daar van die school af te halen,En school zeg dat mij kind er goed en veilig op zijn plek is,nou dat zit hij dus niet.Ook Dennis Stam van Leerlingen plicht is hier van op de hoogde en na 3keer gebelt te hebben om te vragen of hij mij wil terug bellen,nou Meneer moet mij dus nog steeds terug bellen,en wel te verstaan vandaag.Nee ik ben helemaal klaar met deze school.En ga ook een klacht indienen tegen deze school.

• Gaby

sja het is bagger… ik kwam op mijn 14de van een instelling af. daar was ik zo tekort gedaan dat ik ver achter was gaan lopen met mijn leeftijds genootjes. het is helaas waar. dat de basisschool geen kinderen mogen weigeren maar op latere scholen mogen ze wel kinderen weigeren…

heb het helaas meerdere malen meegemaakt. vaak te horen gekregen dat ze geen gekken toelieten op hun school… maargoed.

ik wens je veel succes met alles carla

groetjes gaby

• Can

Hetzelfde kan ook andersom…Scholen voor je kind weigeren vanwaar je weet dat ze de zorg die ze te bieden hebben theoretisch geweldig is maar in de praktijk geen reet voor stelt.

Daar mag je je als ouder, moet je je als ouder ook tegen wapenen.

En natuurlijk helemaal tegen instellingen waarin je kind woont en machteloos is zoals jij

• willekedolfijn

Hallo Carla,

Wij hebben iets soortsgelijks aan de hand gehad.Onze zoon was van een school weggestuurd omdat hij zich niet aan de protocollen van de school hield. Hij was 4 jaar oud. Toen hij bijna vijf jaar was hadden we nog geen school omdat de eerste school als referentie onhandelbaar gaf. Uiteindelijk hebben we , na veel geploeter met vele hulpverleners en de leerplichtambtenaar, gedreigd er een advokaat op te zetten om dat een kind niet alleen verplicht is om naar school te gaan maar een leerplicht ambtenaar heeft er ook voor te zorgen dat een kind passend onderwijs krijgt op een voor hem/haar veilige omgeving.

Ik wens je veel sterkte en wijsheid toe.

met vriendelijke groet, WillekeDolfijn.

• tinkel

Beste mensen,

Waar is de kameleon in goirle mee bezig, De directie heeft zich schuldig gemaakt aan valsheid in geschriften en alleen maar om me dochter te houden op haar school. En nu gaat de raad vanuit haar verslag de doorslag gevende advies geven. Ik raak zo me dochter kwijt en alleen maar omdat Mw van kassel haar informatie zelf heeft in gekleurd! en niets eens na gevraagd heeft aan de juffen van me dochter haar klas. Dat kan toch zo niet!

wie weet wat ik moet dopen

mvg mma

• petra

hallo, mijn zoon zit op de archipel een cluster 4 school spec onderwijs, opzich een leuke school..

maar mijn zoon trek het gewoon niet in zijn nieuwe klas en heb hier over gehad met de nieuwe directeur, maar ze nemen me niet serieus mike heeft pdd-nos het ene kind heeft het meer als het andere en bij hem in zijn klas zitten allerlei soorten, wat erg storend is voor hem.. hij zit in groep 6 maar in zijn klas zitten nog kinderen van groep 4 en 5

hij kan niet tegen veranderingen bij mike is dit heel sterk! ook als hij denkt dat er onrecht bij hem is aangedaan dat krijgt hij heel moelijk uit zijn kop! hij vind dat hij overal de schuld van krijgt ect het is gewoon heel erg moelijk.. met de vorige directeur hadden we ( vorig jaar) een soort belonings plan dat ging natuurlijk in het begin erg stroef maar uit eindelijk werkte het heel goed en mike ging weer met een blij gezicht naar school!..maar nu??? mijn zoon huilt heel veel voor het slapen gaan en voordat ik hem naar school brengt, dat hij niet naar school wilt, zoveel werk en ik krijg toch van alles de schult en zoveel herrie in de klas dat ik mijn werkjes niet kan maken ect

de eerste week van school begont het al, hij kreeg strafwerk? moest pauze binnen blijven? hij is onderhandelbaar zeggen ze dan?

nou die jaren ervoor had hij daar geen last van..soms eens een bui maar oke dat hoort erbij…

na die week heb ik met een andere juf ( juf petra) wel goed gesproken maar zei was de enige die het een beetje begreep

dus tja mijn vriend zegt je moet de school inspectie bellen, nou kan geen telf nummer vinden van de schoolinspectie in rotterdam? weten jullie dat misschien?

mijn zoon Mike is 10 jaar en er moet toch wel wat gebeuren miss kunnen ze iemand inhuren om hem te helpen ofzo want het is toch zijn toekomst! tuurlijk moet hij ook dingen leren ook om om te gaan met boosheid enzo? maar dat leert hij daar niet op school, moet moet dat verder met hem??? zelf wordt ik er ook niet erg happy van!

vandaag heb ik hem thuis gehouden het is zo moelijk om hem aan zn haren te trekken en naar school te krijgen :-(

zohee het lucht in iedergeval erg op om mijn verhaal hier te schrijven :-)

greetingzz petra