Asperger,pdd-nos???

• Pee*

Wij komen uit Utrecht, en hebben 2 zonen van 16 en 13 met PDDNOS. Wij hebben onze kinderen op het Altrecht laten testen in Utrecht en hebben daar nog begeleiding (van Ju voor jou, zitten bij het Altrecht in) Je kunt ook naar het UMC gaan, ook in Utrecht. Daar hebben vrienden van ons de kinderen laten testen, die hebben daar ook zeer goede ervaringen. mee. Je zou de MEE kunnen bellen (zitten in Utrecht, wijk Overvecht) waar je nog meer in de regio Utrecht terecht zou kunnen. Volgens mij kun je ook naar de Zonnehuisscholen in Zeist gaan kijken, daar zit ook een afdeling psychiatrie waar ze kinderen testen (zit onze jongste nu op school)

• jolanda

Ik heb een zoon en een dochter die allebei asperger hebben de 1is heel sociaal de ander heeft nooit een vriendje de een vind het niet erg om een spelletje te spelen en te verliezen de ander gooit het speel zo over tafel (dit is een klein voorbeeldje) zo zie je dat elk kind verschillend is Maar mijn advies is ga na je huisarts

en vraag om je kind te laten testen. Ik heb mijn kinderen laten testen in Hilversum bij RCKJP hier zijn wij heel goed begeleid.Lees veel over ass (internet-wwwvkblog.nlgroep-44-auti) dit zijn krantenartikellen van de ijskastmoeder erg interesant om te lezen misschien is er wat je herkent!! verder wens ik je veel sterkte

toe

• Kay

Officieel is er ook nog een onderverdeling in hoe autisme zich manifesteert.

Het kan zijn dat diegene met autisme geen contact zoekt en als iemand anders contact zoekt dat dat word afgestoten. Alsof diegene ook geen contact wil.

Maar je hebt ook mensen met autisme die geen contact zoeken maar wel erop ingaan als iemand anders contact met ze zoekt. Zo iemand is dus wel passief in het contact zoeken maar wil wel contact met anderen,

en je hebt ook mensen die wel actief contact zoeken maar hier niet echt handig in zijn waardoor dit nog wel eens fout gaat.

Als laatste heb je de ‘formele’ vorm van hoe het zich manifesteert. Hierbij zie je het ouwelijke en formele taalgebruik.

Dit is niet aan een bepaalde vorm van autisme gebonden maar meer een algemene verdeling. Zelf vind ik nog steeds erg hokjesplaatsen. Iedereen gaat er op zijn eigen manier mee om.